www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرازهائی از سخنان روحانی

مانیفست دولت دوم روحانی

بر چه اصولی بنا شده است؟

 
 
 
 

 

فرازهائی از سخنرانی روحانی در جشنواره رجائی که روز گذشته برگزار شد:

 

شفافیت در امور اجرایی دولت باید بیشتر شود. یکی از دلایلی که حقوق‌های غیرمتعارف پیش آمد همین عدم شفافیت بود. تمام مناقصه‌ها و مزایده‌ها باید در پیشگاه مردم باشد. 

حقوق شهروندی که سال گذشته رونمایی و ابلاغ شد، سیستم اداری ما باید آن را اجرا کند. من آن را برای تماشا ننوشتم. حقوق شهروندی را برای تبلیغات ننوشتم. من آن را والله بالله برای انتخابات ننوشتم بلکه تا آن را نوشتیم تا مردم احساس امنیت و آزادی کنند؛ برای آنکه قانون اساسی و دیگر مقررات اجرا شود.

سیستم نظارتی دقیق باید طراحی شود. این سیستم نظارتی دقیق در دولت الکترونیک راحت‌تر صورت می‌گیرد و این جزو اولویت‌های ما باید باشد.

نمی‌شود در یک کشور گفت همه مدیران از یک مذهب هستند. مگر افراد از مذاهب دیگر جزو ملت ایران نیستند؟ پس از آنها مالیات نگیریم و آنها را به سربازی نبریم. اگر آنها قرار باشد تکلیف‌شان مثل همه باشد، پس حقوقشان باید مثل همه باشد. بگذاریم همه کار کنند. اساس باید براساس شایسته‌سالاری باشد.

ما همه یک ملت هستیم، تصریح کرد: چطور همه را در موقع انتخابات پای صندوق دعوت می‌کنیم ولی منصب مدیریتی به آنها نمی‌دهیم. اگر به آنها منصب نمی‌دهیم خب بگوییم فقط یک گروه به پای صندوق‌های رای بیاید. اگر ما وحدت، انسجام و یکپارچگی می‌خواهیم مبنای ما در مدیریت باید شایسته‌سالاری باشد و نه وابستگی به این جناح یا آن جناح. اگر قرار است یک جناح بر سرکار باشد پس جناح مقابل را برای چهار سال به مرخصی بفرستیم. کسانی که مدیر و حاکم می‌شوند برای همه ملت ایران مدیر باشند.

من برای این دولت خیلی مشورت کردم. هرچه لیست می‌آمد همه سن‌ها بالا بود. چرا؟ چرا گردش مدیران و نخبگان ما متوقف شده است؟ چرا جوانان ما نمی‌توانند بالا بیایند. من به وزرا و معاونان دستور داده‌ام که در این دوره حداقل دو جوان بین ۳۰ تا ۴۵ سال بالا بیایند و به سمت معاون وزیر برسند.

یکی از وزرا شوخی می‌کرد و می‌گفت اگر جوانان معاون وزیر شوند، پس ما باید خداحافظی کنیم. بله، همه باید یک روز خداحافظی کنیم. چرا در این چهار سال جوانان ما بالا نیایند؟ بگذاریم جوانان بیایند. اینها شور و نشاط بیشتری دارند، سلامتی بهتر و بیشتری دارند. من به یاد دارم وقتی جوان بودیم چگونه کار می‌کردیم و در جبهه چطور بودیم. کیلومترها در پشت و جلو وانت از این جبهه به آن جبهه می‌رفتیم و مشکلی هم نداشتیم و کمرمان درد نمی‌کرد.

بانوان ما از نظر مدیریت، قدرت، دانش، فهم و تدبیر بالا هستند. چون خانم‌ها در این سال‌ها از نظر مدیریتی بالا نیامدند، ما مشکل داریم. آنها در بخش‌های مختلف باید بالا بیایند. اینها توانمند هستند. بگذاریم تجربه‌های مختلف را کسب کنند. اینکه من تاکید می‌کنم در سطح دولت و در بخش‌های مختلف است. انحصار را بشکنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: