www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درجلسه بریکس طرح می شود

خطر رویاروئی اتمی

در شبه جزیره کره جدی است
 
 
 
 

 

ابراز نگرانی نسبت به احتمال یک برخورد اتمی میان امریکا و کره شمالی دم به دم افزایش پیدا می کند و برخی هشدار ها و تصمیمات در امریکا و روسیه و ژاپن، کره جنوبی و چین نشان میدهد که این خطر واقعی است.

 

تازه ترین ابراز نگرانی جدی باز می گردد به یادداشتی که «پوتین» رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه از طریق خبرگزاری تاس منتشر کرد و در آن نوشت:

شبه جزیره کره در آستانه یک جنگ بزرگ قرار گرفته است و مسکو معتقد است که سیاست افزایش فشار بر کره شمالی با هدف دست کشیدن این کشور از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی اش، اشتباه و بی نتیجه است.

مسئله کره ‌شمالی باید از طریق گفت ‌وگو حل شود بدون پیش‌شرط بین طرف‌های درگیر.

روسیه و چین نقشه ‌راهی برای شبه جزیره کره تدوین کرده‌اند که این اقدام با هدف کاهش تنش‌ها و ایجاد ساز و کار برای برقراری صلح و امنیت دیرپا در منطقه است.

(با توجه به تشکیل جلسه سران کشورهای عضو سازمان بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) حدس زده می شود که طرح روسیه و چین در این اجلاس مطرح شود. از هم اکنون تلویزیون 24 اعلام کرده که رهبران چند کشور غیر عضو نیز به جلسه بریکس دعوت شده اند. از جمله تایلند. قرار است بریکس مسئله پرداخت وام های سازندگی با حداقل بهره به کشورهای جهان سوم را تاتید نهائی کند. این اجلاس فردا (یکشنبه) برپا میشود.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: