www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

منتقدان  وزیر جدید ارتباطات عجله کردند

اینترنت تهدید نیست

یک امکان برای توسعه است
 
 
 
 

سخنان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سالن وزارت ارتباطات:

بنده سالها استاندار اصفهان بوده ام. با ساختار دولت و نظام آشنائی دیرینه دارم. وقتی شرایط زمان آغاز به کار دولت یازدهم را با شرایط امروز مقایسه می کنیم، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، کارهای عظیمی در بخش های مختلف از جمله در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته است. اگر مسیری که در بخش فناوری اطلاعات در کشور گشوده شده با همین سرعت ادامه پیدا کند، مسیر توسعه کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و بخش های مرتبط با آن چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری از جمله بخش هایی است که به معنای واقعی مصداق درون زایی و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور است .

برون گرایی به معنای ارتباط و تعامل با همه دنیا است که خصلت اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات و اساس آن بر مبنای ارتباط با دنیاست و باید تلاش کنیم به نقطه ای برسیم که شاهد صادرات تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری به کشورهای هدف باشیم.

همانطور که پایتخت کشور از زیرساخت های اینترنتی و فناوری اطلاعات برخوردار است، بسیاری از روستاها و شهرهای کشور در دورافتاده ترین نقاط نیز از این امکانات برخوردار هستند که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم .

با افزایش فعالیت و شکل گیری شرکت ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند خود را از تصدی گری امور اینترنتی کنار بکشد و صرفاً بعنوان دستگاهی سیاستگذار و برنامه ریز، بر امور این شرکت ها نظارت داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به سخنان برخی گروه ها که معتقدند به دلیل وجود برخی تهدیدات در فناوری اطلاعات باید از توسعه این بخش جلوگیری شود، افزود:

جفاست که وقتی توسعه فناوری اطلاعات می تواند کانون اصلی توسعه کشور باشد، به خاطر برخی تهدیدها و آسیب ها در این زمینه تعلل کنیم. آیا مگر در بخش های دیگر نظیر رشته های صنعتی و حتی رشته های صنعتی سنتی تهدید وجود ندارد. مهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه کشور استفاده مطلوب کنیم.

 

یکی از برنامه های دولت استقرار دولت الکترونیک بوده است و هدف از این اقدام این است که مردم دسترسی آسان و لحظه ای به انواع خدمات داشته باشند و از این طریق ارائه خدمات هم ارزان تر و هم با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

فساد باید از نظام اقتصادی و اداری ایران برچیده شود اما متاسفانه امروز فساد در برخی سطوح که تصور آن را نمی کردیم رسوخ کرده و اطلاعات مربوط به این تخلفات در اختیار ما است که در زمان لازم بازگو خواهیم کرد.

شرکت های کسب و کار نوین و استارتاپ ها نیز باید فعالیت خود را به شکل قانونمند و در چارچوب قوانین کشور انجام دهند تا دستگاه های دیگر نتوانند برای این شرکت ها که عمدتاً متشکل از نیروهای جوان هستند مانع ایجاد کنند و لازم است در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، معاون حقوقی رییس جمهور شرایطی را مهیا سازند.

آقای جهرمی وزیر جدید این وزارتخانه مسئولیت مهمی بر دوش دارد و خوشبختانه ایشان از توانمندی، هوش و ابتکار عمل خوبی برخوردار است و براساس شناختی که از او دارم اطمینان می دهم کسانی که درباره ایشان ابهاماتی داشتند روزی از ایشان حلالیت طلب خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: