www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

209 زن در خراسان رضوی عضو شوراها شده اند

دولت مشوق تشکیل

پارلمان زنان در استانهاست
 
 
 
 

 

معصومه ابتکار معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که به خراسان سفر کرده  در نشست با اعضای سمن‌های خراسان رضوی گفت:

در انتخابات اخیر، در شوراهای استان خراسان رضوی، 209 نفر از بانوان در شوراهای شهرها و روستاها انتخاب و عضو شدند که این تعداد، نسبت به سال‌های گذشته 20 درصد رشد داشته است. این امر، نشان‌دهنده‌ حضور بانوان در عرصه‌ مدیریت شهری و روستایی است.

دراین راستا، شکل‌گیری پارلمان زنان، یک اتفاق ارزنده است و استان خراسان رضوی نخستین استانی است، که این کار در آن انجام می‌شود. در دولت یازدهم فرصتی فراهم شد تا فضای امنیتی موجود که ماحصل دولت سابق است، تغییر کند و همچنین تحولاتی در نگاه سیاسی ایجاد شود. دیدگاهی که در دولت سابق، تشکل‌های مدنی را به‌عنوان نوعی تهدید قلمداد می‌کردند.

در دولت اصلاحات، دولتی که آقای خاتمی شرایط جدیدی برای گفتگوی تمدن‌ها و گفتگوهای مدنی فراهم کردند، تشکل‌ها بسیار رشد کردند، اما دوره‌ی بعد دوره‌ی افول این شوراها و فعالیت‌های آن‌ها بود. در سال 92 دوباره این تشکل‌ها مشغول به فعالیت شدند و دراین مدت، در استان خراسان رضوی 74 درصد افزایش کمی داشته‌ایم. یعنی تعداد 400 تشکل در مدت چهار سال ایجاد شده است. این درحالی است که باید، این تشکل‌ها تخصصی‌تر شوند و بتوانند با هم شبکه‌سازی کنند تا بتوانند در بسیاری از موضوعات هم‌افزایی داشته باشند، چرا که  موضوعاتی وجود دارد که اگرتشکل‌ها به صورت جداگانه عمل کنند باعث کاهش اثربخشی عملکرد آن‌ها شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: