www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین در پایان اجلاس بریکس در چین:

مردم کره شمالی

علف هم بخورند تسلیم نمی شوند
 
 
 
 

 

اجلاس "بریکس" که در آن غیر از اعضای اصلی شماری از سران کشورها نیز بعنوان مهمان دعوت شده بودند پایان یافت. دیدارهای دو جانبه و قراردادهای اقتصادی و بحث های مهم درباره اوضاع جهان، تروریسم و خطر جنگ در شبه جزیره کره از جمله اخبار این اجلاس بود که رسانه های غربی سعی کردند با سکوت از کنار آن عبور کنند. از جمله قراردادهای بزرگ اقتصادی میان روسیه و مصر که در دیدار روسای جمهور دو کشور منعقد شد. روسای جمهور چین و روسیه بی وقفه دراین اجلاس در حال مذاکره و بستن قراردادهائی عمدتا برای فعال تر کردن بانک بریکس و پیوند محکم تر آن با پیمان شانگهای بودند. در پایان این اجلاس پوتین در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در باره روابط ایالات متحده آمریکا و جمهوری دمکراتیک خلق کره گفت: آمریکایی ها از یک طرف روسیه و ایران را در لیست مشابه تحریم های جمهوری خلق کره قرار می دهند و از طرف دیگر خواهان همکاری مسکو برای حل مشکلات به وجود آمده در شبه جزیره کره هستند.  آشفتگی سیاست های آمریکا در همه سطوح قابل مشاهده است. روسیه مطابق خواست این و یا آن عمل نمی کند. از یک طرف ما را تحریم می کنند و از طرف دیگر سعی می کنند ما را فریب بدهند.

این واقعیت است که پیونگ یانگ صاحب سلاح اتمی است و حاضر نیست از موضع خود عقب نشینی کند. هر چند ما مخالف گسترش سلاح های اتمی هستیم اما آن ها از تهاجم نظامی به عراق و لیبی درس بزرگی گرفته اند. آن ها آمادگی دارند تا علف بخورند اما از امنیت ملی خود دفاع کنند.

فشار های هیستریک نظامی عملا راه به جایی نخواهد برد چرا که فاجعه بزرگی برای سیاره ما  تلفات انسانی غیر قابل پیش بینی را در پی خواهد داشت. عقل سلیم حکم می کند که بحران اتمی منطقه با مذاکره و گفتگو حل شود.

(تدوین  نعمت بوستانی بر مبنای گزارش های تلویزیون 24 روسیه )

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: