منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

  

خراسان از دیرباز بدلیل کشت همه نوع زراعت و صیفی آباد ترین منطقه ایران بوده است. حالا در این استان بزرگ، روستاها خالی از سکنه شده، چنانکه 30 در صد جمعیت مشهد حاشیه نشین شهری است. یعنی آوارگان روستاهای ایران که در پی کار و در آوردن نان شب روستاها را رها کرده و خود را به حاشیه شهرها رسانده اند. بزرگ ترین مالک و فئودال خراسان خود امام رضاست که حالا دیگر ایشان نیست اما آستانقدس هست و تولیت هم سیدابراهیم رئیسی است. این تولیت باید پاسخ بدهد که چرا روستاها خالی از سکنه شده. روستاهائی که بیشتر زمین های آنها وقف امام رضاست و در حقیقت مالک و زمیندار اصلی امام رضا و اکنون آستانقدس است. چه کرده اند با روستائیان؟ چقدر آب و کود رسانده اند به روستاها؟ چه تعداد خانه برای روستائیان ساخته اند؟ از اجاره املاک کم کرده اند؟ خدمات پزشک و درمانی به روستاها برده اند؟ و دهها سئوال دیگر. رئیسی از همین روستائیان با چند کیلو برنج اهدائی رای می خواست تا رئیس جمهور شود و علم الهدا که هر هفته برای دولت و سیاست داخلی و خارجی رهنمود صادر می کند و ایراد و اشکال می گیرد و حتی درباره کشورهای جهان نظر می دهد، چرا درباره این روستائیان آواره و آنچه که برای آنها آستانقدس نکرده پاسخ نمیدهد؟

درهمین نشستی که برای بررسی حاشیه نشینی در خراسان و بویژه مشهد برگزار شد اعلام شد: آن‌ها (حاشیه نشین ها) اقشار شریف و مردم نجیبی هستند که جرم اصلی آن‌ها کمی درآمد و گرفتارشدن در تله فقر است.  متاسفانه نگاهی که امروز پس از گذشت سال‌ها  حاکم است، می‌تواند به برخورد دفعی و ریشه‌کنی حاشیه‌نشینی منجر شود. چطور می‌توان فکر کرد که حاشیه‌نشینان مشهد که 30 درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، آسیب هستند و باید آن‌ها را دفع کرد؟

همیشه فکر می‌کنیم حاشیه‌نشینان فقط مسأله مسکن دارند، درحالی‌که آن‌ها در بسیاری مواقع درخصوص مهارت‌های پایه، سواد و... مشکل دارند. درحال حاضر 30 در صد جمعیت مشهد حاشین نشین است.

 

آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شتر را زیر گرفت

http://aftabnews.ir/fa/news/475301

ثبت بلندترین آلودگی صوتی کشور در کرج

http://aftabnews.ir/fa/news/475324

تالاب استیل زباله دان تایرهای فرسوده شده!

http://www.isna.ir/news/96062313294

30 درصد جمعیت مشهد حاشیه‌ نشین‌ هستند

http://www.isna.ir/news/96062313264

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان زنجان

http://www.entekhab.ir/fa/news/365219

برخورد قطار با کارگران راه آهن!

http://www.ghatreh.com/news/nn39275678

تصادف خونین در محور لار – بندرعباس

http://www.isna.ir/news/96062413520


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: