سر مقاله راه توده 616

برای یافتن راه حل مترقی بحران

باید چشم و گوش ها را باز کنیم

 

مرور مطبوعات 29 شهریور

دو روز دیگر شروع می شود

 نمایش های خیابانی سینه زنی

(پیک هفته ۱۰۹) 30 شهریور  1396 برابر با 21 سپتامبر 2017 

 pyknet100@gmail.com



پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) گفتگوی روحانی با سی ان ان بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام روزنت پیک نت جمعا 6 هزار و 729 خواننده داشت.


29-28 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-28 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-28 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-28 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-28 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


29-28 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

 

خبرها را با دقت بخوانید

تحولاتی در حال وقوع است!

روزنامه اعتماد، شرحی درباره بازگشت آیت الله خوئینی ها، روحانی محبوب و راز نگهدار آیت الله خمینی  نوشته و سپس شرحی در باره زندگی و افکار و موقعیت هائی که پیش و پس از انقلاب داشته است. شرح جالبی است و نشان میدهد که در پشت صحنه جمهوری اسلامی خبرهای زیادی وجود دارد که رونمائی نمی شود اما جریان دارد.

این جریان تنها در دیدار سردار ضرغامی با فرزند شیخ مهدی کروبی و یا حضور سرلشگر باقری رئیس تازه نفس ستاد کل نیروهای مسلح در یک برنامه تلویزیون و گفتن حرف های بدیع و تا کنون اعلام نشده و یا ملاقات های اخیر حسن خمینی با نظامی ها و غیر نظامی ها و یا انتصاب یک سرلشگر ارتشی به وزارت دفاع و یا سرمقاله های روزنامه جمهوری اسلامی در باره موقعیت سقوط کرده روحانیت در جامعه و دهها پدیده دیگر که ما هر کدام را در ماههای اخیر و بتدریج منتشر کرده ایم خلاصه نمی شود. آیا باید در انتظار تحولات مهمی بود؟ ما خوشبینانه در انتظار این تحولات هستیم! بخوانید مقدمه ای که اعتماد بر گزارش خود از زندگی و موقعیت آیت الله خوئینی ها نوشته است. آیت الهی که وقتی از سر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دوران هاشمی رفت تا روحانی جانشین او شود، همه آنها که با وی کار می کردند - از جمله سعید حجاریان و طیف حجاریان- می خواستند بدانند جانشین او، دارای آن هوش و حافظه و اطلاعات و تیزبینی هست که خوئینی ها دارای آن بود؟

« آيت‌الله‌ سيد محمد موسوي‌ خوييني‌ها در‌٦٠ سالگي  حاشيه‌ نشيني را انتخاب كرد و حالا پس از 16 سال به میدان سیاست بازگشته است. دو سالي است كه راحت ‌تر در مناسبت‌هايي كه ميزبان سياستمداران است حاضر مي‌شود و ابايي ندارد تا با نشست و برخاستش اعلام كند از پرده‌ نشيني خارج شده. حضور دوباره او در محفل سياستمداران و مسوولان هرچند در مراسم ختم سيد صادق طباطبايي و تسليت به سيد حسن خميني كليد خورد اما با راه‌اندازي كانال تلگرامي و پاسخ به پرسش‌هاي تاريخي خوانندگان اين كانال ادامه يافت و در نهايت با ارسال پيام تبريك مخزن‌الاسرار «چپ» به محسن هاشمي ‌رفسنجاني و محمدعلي نجفي به مناسبت رياست شوراي شهر و شهرداري تهران مشخص شد كه عصر سكوت او در حال اتمام است. از نجفي خواست: «لطف بفرماييد و برخلاف آنچه در ماه‌هاي گذشته در برخي محافل و در بعضي رسانه‌ها رواج داشته است، جنابعالي سنت حسنه‌اي را كه درخورِ شأن و شخصيت شماست در پيش بگيريد. در ماه‌هاي گذشته، اينجا وآنجا، همه سخن‌ها بر سر اين بوده است كه شهرداري در گذشته چه مشكلاتي به وجود آورده است و چه گرفتاري‌هايي را به ارث گذاشته است و... درخواستِ بنده اين است كه به جاي آنكه، در گزارش‌هاي خود به همشهريانِ تهراني، فهرستي از مشكلاتِ به‌جامانده از گذشته ارايه بفرماييد، به مردم نويد دهيد كه شهر شما را آبادتر خواهيم كرد، شهر تهران سامان‌يافته‌تر خواهد شد و مردم را به كارهاي مهمي كه به خواست خدا انجام خواهيد داد اميدوار كنيد.»

متن گزارش اعتماد را نیز، ما بدون خلاصه کردن، در این شماره پیک نت منتشر کرده ایم.


دیدار با ترامپ برای توصیه به لغو برجام

اسرائیل برای حمله به ایران

گوش شنوا در کاخ سفید یافته!

تریتا پارسی- هافینگتن پست

برگردان: فروزنده فرزاد


موسوی خوئینی ها

آیت الهی که زیاد میداند

اما عادت ندارد پر بگوید!

عکس: داخل سفارت امریکا پس از تصرف آن


کره به مسکو اطلاع داد

برای حفظ امنیت کره

راهی جز سلاح اتمی نداشتیم!


راه توده شماره 616 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 616 (پنجشنبه 30 شهریور 1396) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص دارد به واکاوی دو جریان سیاسی و اقتصادی در جمهوری اسلامی و ریشه های مقابله با دولت روحانی از یکسو و طرح های نظامی- اقتصادی از سوی مخالفانی که می خواستند ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور کنند و راه نیمه رفته دوران احمدی نژاد را ادامه بدهند.
در این شماره مقالاتی می خوانید درباره راه حل ها و نقدهای طرفداران اقتصاد تجاری برای بحران اقتصادی جاری در کشور که عمدتا متکی به شرح معلولهاست تا کشف علت ها، دلائل حمایت از روحانی، زبان اتاق بازرگانی، بخش پایانی مصاحبه با مهدی پرتوی، تازه ترین شعر هوشنگ ابتهاج "سایه" که در مجله بخارا در تهران چاپ و منتشر شده، نتایج فردگرائی در اروپا، و ترجمه مطالبی در باره دیدار رهبر حزب کمونیست روسیه با رئیس جمهور بلاروس، نگاهی به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، سخنرانی رهبر حزب کمونیست فرانسه در جشن اومانیته و بالاخره ترجمه تحلیلی درباره دیدار نخست وزیر اسرائیل با ترامپ و امید او به لغو برجام و آغاز جنگ با ایران.
(در پایان یکبار دیگر از همه خوانندگان و دوستان راه توده تقاضا می کنیم با پرداخت آبونمان خود ما را برای ادامه انتشار این نشریه همراهی کنند. ما هیچ منبع درآمدی برای انتشار راه توده نداریم جز همین آبونمان های اندکی که شما پرداخت می کنید.)
 


منتخب اخبار روزهای گذشته


مدیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

انگلیس 15 هزار قمه از مرزها وارد ایران کرده!


نگاهی به سرمقاله مدیرمسئول روزنامه ج. اسلامی

روحانیت شیعه ایران

با سر سقوط کرده است!


گرهی که با تدبیر باز میشود

به دندان نظامی نباید سپرد!


در مصاحبه با سی ان ان

پیام به ترامپ را

روحانی به امانپور گفت!


سخنرانی روز گذشته بارزانی

رابطه کردستان و بغداد

از مرحله بودجه به مرحله استقلال رسیده

ترکیه- بهزاد دولت آبادی


خطاب به وزیر اطلاعات

روحانی اختیاراتی گرفته

که بر مبنای آن حکم صادر کرده؟


نظام ج. اسلامی یعنی

آقای خامنه ای و بیت او


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 12 هزار 300 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com