www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به ماجرای چادر گزارشگر سیما

چاپلوسی خطراست

حجاب و بی حجابی خطر نیست! 
 
 
 
 

در هفته گذشته انتشار عکس‌های بدون حجاب یکی از مجریان زن تلویزیونی گرفته شده در خارج از کشور سروصدای بسیاری در رسانه‌ها و فضای مجازی کشور و به ویژه رسانه‌های "اصولگرا" که غافلگیر شده بودند برپا کرد. آنچه بدین سروصدا دامن زد آن بود که این خانم طی سالیان گذشته با چادر در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شد و خود را مفتخر به "چادری" بودن و برخاستن از یک خانواده چادری معرفی می‌کرد و عکس و مصاحبه‌های وی در دفاع از چادر به عنوان حجاب برتر در نشریات "اصولگرا" نقش می‌بست و مدیریت صدا و سیما او را به عنوان "الگوی نسل جوان" معرفی می‌کرد که باید چادری بودن را از وی یاد بگیرند!

بحث بر سر حق این خانم یا هر زن دیگری در انتخاب چادر و غیرچادر نیست. میلیون‌ها زن ایرانی وجود دارند که چادر به سر می‌کنند و مورد احترام مردم ما هستند. میلیون‌ها زن ایرانی دیگر هم وجود دارند که چادری نیستند یا اصولا به حجاب یا رعایت آن اعتقادی ندارند. در همه خانواده‌های ایرانی همه اینگونه زنان در کنار یکدیگر با محبت و احترام متقابل زندگی می‌کنند. بنابراین مسئله حق زنان در انتخاب نوع پوشش یا "الگوی" حجاب و بی‌حجابی نیست، بحث بر سر الگوی ریاکاری و چاپلوسی است که حکومت آن را به یک شیوه اداره کشور و نردبان ترقی تبدیل کرده و می‌خواهد این "الگو" را به همه مردم ما تحمیل کند.

همین چاپلوسی‌هایی که در اطراف رهبر به راه انداخته‌اند نشانه دیگری از این شیوه حکومتی است. آخرین نمونه فاش شده آن بخشنامه‌ای بود که به زورخانه‌ها دستور می‌دهد تا برای رهبر قبل از دعای فرج امام زمان به عنوان "پهلوان اول ایران" دعا کنند. اینها همه یک موضوع است. دستگیری جاسوس در کنار گوش سردار نقدی یا دو مداح حکومتی به عنوان جاسوسی هم همین است. اگر گفته می‌شود که جمهوری اسلامی دارای سوراخ ترین دستگاه امنیتی و اطلاعاتی است به همین دلیل است. هرچه حقه بازتر و ریاکارتر در نزد حاکمیت مقامی بالاتر. اندکی ریاکاری و مقدار زیادی چاپلوسی امکان دستیابی به هر مقامی را فراهم می‌کند. خاوری رئیس سابق بانک ملی همینگونه با انداختن چفیه به دور گردن و شرکت در راه پیمایی ساندیسی 9 دی به مرتبه "مدیر بسیجی" ارتقا یافته بود و اکنون عکس هایش در کازینوهای کانادا منتشر می‌شود. این حاکمیت همین حقه بازها، شیادها، کلاش ها، چاپلوس ها، مداح‌ها و امثال آنها را می‌خواهد. موسوی و کروبی و خاتمی و موسوی خوئینی‌ها و حتی روحانی را هم نمی‌خواهد و اینها را به زور خواست مردم تحمل می‌کند.

یک مجری تلویزیونی در حد ریاکاری با چادر و "حجاب برتر" در تلویزیون صعود کرده و این تازه کم خطرترین و دست پائین ترین سطح ترقی در جمهوری اسلامی است. دهها و صدها تن دیگر با همین ریاکاری ها و چاپلوسی‌ها به مقام‌هایی رخنه کرده‌اند که در تصور ما نمی‌گنجد. همین‌ها هستند که هر روز آشکار و پنهان کشور ما را به سمت تنش و بی ثباتی و جنگ و خطرهایی می‌کشانند که خنثی کردن آن روزبروز دشوار تر می‌شود. برای این فاجعه باید فکری کرد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: