www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اروپا زیر فشار اقتصادی

برای همسوئی سیاسی با امریکا

سایت اسپوتنیک

 
 
 
 

 

تحریم‌های امریکا علیه روسیه  به بهانه مسائل مرتبط با بحران اوکراین و مشخصا مسئله شبه جزیره کریمه و دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تصویب شده که عمدتا بخش انرژی این کشور را هدف گرفته است.

طرح‌های انرژی‌ اتحادیه اروپا که تحت تاثیر این تحریم واقع خواهند شد عبارتند از طرح نورت استریم 2، نیروگاه گاز طبیعی بالتیک در خلیج فنلاند، خط لوله استریم بولو که مربوط است به صادرات گاز روسیه به ترکیه و خط لوله سی پی سی مربوط به انتقال نفت قزاقستان به دریای سیاه از طریق روسیه، که شرکت انگلیسی آلمانی شِل، شرکت ایتالیایی اِنی و هندلینگ بین المللی بی جی از سرمایه گذاران و مجریان آنها محسوب می‌شوند. ضمن آنکه همکاری‌های اکثر شرکت‌های اروپایی مانند بی پی با شرکت روس نفت و به تبع آن تن ان کی نیز تحت الشعاع این تحریم به طور کامل قطع خواهد شد.

از سوی دیگر تحریم‌های جدید می‌توانند روابط واشنگتن با مسکو و تهران، روابط ایالات متحده با چین و روابط ایالات متحده با اروپا را تحت تاثیر قرار دهد. این تحریم ها بخش انرژی اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار میدهد.

تحریم ها پیش از آنکه موجب تنبیه روسیه شود، بدلیل نیاز اروپا به تامین انرژی به تنبیه اتحادیه اروپا بدل خواهد شد.

با توجه به اشارات بالا می‌توان اینگونه ادعا کرد که تحریم‌های مصوب از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده ممکن است پیش از هدف قرار دادن سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی، علیه اتحادیه اروپا و فشار به اروپائی ها برای همسوئی سیاسی با امریکا باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: