www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در حاشیه آنچه در کهریزک روی داد

دلائل و انگیزه های

تیراندازی در مراکز نظامی

 
 
 
 

 

حوادث تیراندازی در مراکز نظامی و فرودگاه های ایران تکرار می شود بی آن که هیچ مقامی حداقل در یک مورد، اطلاعاتی واقعی را در باره این تیراندازی ها در اختیار مردم قرار دهد. از جمله درباره تیراندازی در فرودگاه مهراباد تهران، فرودگاه کرمانشاه، پادگان آبیک قزوین، تیراندازی در میدان تیر پایگاه نظامی کهریزک و...

یک سر این حوادث به اختلافات در داخل نیروهای نظامی و امنیتی و ارتباط آنها با فساد مالی در میان فرماندهان و بازداشت برخی از آنها باز می گردد. برای نمونه تیراندازی منجر به مرگ در فرودگاه مهرآباد هنگام بازداشت جمعی از افراد امنیتی و نیروی انتظامی این مرکز با اتهام های مالی و یا در فروگاه کرمانشاه که اعلام شد به طرف ماشین حمل قاچاق روی باند فرودگاه آتش گشوده شد که منجر به کشته شدن دو سرنشین زن و مرد اتومبیل شد. (باند فرودگاه و اتومبیل حامل قاچاق؟!)

سر دیگر این ماجرا می تواند نارضائی بدنه نیروهای مسلح از فرماندهان و راس این نیروها و آگاهی آنها از فساد مالی و اخلاقی آنها باشد. درعین حال که می تواند ناشی از سرخوردگی اجتماعی افراد، مشاهده فقر و فلاکت در جامعه و در خانواده خود باشد.

حالا کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تصمیم گرفته در باره حادثه منجر به قتل 5 نفر در تیراندازی پایگاه کهریزک تحقیقات کند، اما همه میدانند که این تحقیقات محدود خواهد بود و هرگز وارد مقولاتی از آن دست که دربالا اشاره کردیم نخواهد شد و به همین دلیل آنچه که سانسور شده منتشر خواهد شد (اگر بشود) با بی اعتنائی مردم روبرو خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: