www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد خاتمی:

3 محور اساسی برای

تشکیل کابینه دوم روحانی

 
 
 
 

محمد خاتمی در جمع نمایندگان ادوار که بمناسبت یکصد و یازدهمین سالروز انقلاب مشروطه به دیدار وی رفته بودند گفت:

«در تشکیل دولت جدید باید سه اصل در نظر گرفته شود: نخست نظر رهبری است که محور نظام جمهوری اسلامی ایران و خیرخواه جامعه هستند. دوم نظر و مطالبات مردم. کابینه جدید باید همزمان که با نظر رهبری هماهنگ است توان این را داشته باشد که مطالبات مردم را درک کرده و در مسیر برآوردن آن گام بردارد.  سومین اصل تأمین مصالح ملی و جایگاه بین‌المللی ایران  است.

اعضاء کابینه جدید باید هماهنگ و همسو با رئیس جمهوری بوده و در راه تحقق اولویتهایی که تشخیص داده شده و مردم هم به آن رأی دادند حرکت نمایند.

در تعریف‌ از اصلاحات و اصلاح طلبی باید بگویم: معتقدم اصلاح‌طلبی به عنوان یک پدیده‌ی تاریخی در جامعه‌ی ما باید از تشکلها و تشکیلات اصلاح طلب تفکیک شود. مخالفت با استبداد، مخالفت با حاکمیت بی‌مهار یک گروه یا اشخاص خاص بر جامعه و رسیدن به این دستاورد مهم که حکومت و حاکمیت نماینده‌ی مردم و مورد رضایت مردم و برآمده از خواست و اراده‌ی مردم باشد اصولی است که مورد درخواست ملت است و در کنار آن مخالفت با استعمار و دخالت بیگانه در سرنوشت و مخالفت با عقب ماندگی. البته عدالت و عدالت خواهی هم که مورد تأکید اسلام و از خواست‌های اساسی مردم بوده است را نباید از نظر دور داشت برای اصلاحات دنبال رهبر و رهبری نگردید. اصلاحات رهبری پذیر نیست. » )روحانی و خاتمی در مجلس اول)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: