www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نفس ترامپ را در امریکا گرفته اند

گفتگوی تلفنی روحانی و پوتین

درباره نفت و گاز و حمل و نقل

 
 
 
 

 

در امریکا، رسانه های وابسته به کنسرن های اسلحه سازی که مایل به رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون و گسترش جنگ در خاورمیانه بودند، چنان فضای مسمومی ساخته اند که ترامپ نه تنها از مواضع اعلام شده پیش از انتخاب شدنش عقب نشینی کرده، بلکه حتی جرات نمی کند اسم روسیه را بیآورد. سایت های خبری روسیه می نویسند که او از ترس شنودها و ضبط صداها حتی می ترسد به پوتین تلفن کند!

در ایران اما وضع به گونه ای دیگر است. روز گذشته در روسیه اعلام شد که پوتین در یک تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، درباره پروژه‌های انرژی (نفت، گاز، برق) و همچنین حمل و نقل میان دو کشور و شرایط کنونی سوریه گفتگو کرد.

سخن از حضور شرکت‌های روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران است و به گزارش خبرگزاری رویتر شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده که از غول انرژی "گازپروم" روسیه پیشنهادی در خصوص میدان نفتی چنگوله و همچنین میدان نفتی آذر که با  عراق مشترک است، دریافت کرده است.

آذر و چنگوله در سال ۲۰۰۵ در نتیجه اکتشاف انجام شده از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های لوک اویل روسیه و استات اویل نروژ کشف شدند. برآورد می‌شود هر دو میدان با میدان بدرای عراق حدود ۳.۵ میلیارد بشکه ذخیره دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: