www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جمهوری بلاروس

موشک های اسکندر

5 هدف را نشانه رفته است

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

با استقرار و تقویت روز افزون نیروهای نظامی ناتو در کشورهای رومانی، لهستان، لیتوانی، استونی و لیتوا، بلاروس که با این کشورها مرز مشترک دارد تصمیم به تقویت دفاعی خود گرفت.

بنا بر گزارش خبر گزاری ریا نووستی، وزارت خارجه بلاروس اعلام کرده است، علاوه بر استقرار مجتمع های موشک های اس 400 در مرز های خود با کشورهای نام برده، در نظر دارد از روسیه مجتمع های تاکتیکی موشک های اسکندر تحویل بگیرد و دراین زمینه با مسکو وارد مذاکره خواهد شد. موشک های اسکندر علاوه بر حمل کلاهک های متعارف قادر هستند کلاهک های اتمی نیز حمل کنند. وزن این موشک ها 3.8 تن می باشد و 500 کیلومتر برُد دارند.

 بلاروس بر این نظر است که علاوه بر تامین تسلیحات دفاعی خود، تعداد دوازده فروند هواپیمای جنگی سی. او- 30 .م، ساخت روسیه، برای حفاظت از مرزهای دو دولت هم پیمان- روسیه و بلاروس- خریداری کند.

در سال اخیر جمهوری بلاروس تعداد قابل توجهی تانک، ماشین های زرهی و هلیکوپترهای پیش رفته ساخت روسیه در اختیار وزارت دفاع خود قرار داده است.

یاد آوری می شود، از سال گذشته انجام مانور های نظامی سازمان نظامی ناتو در دریای بالتیک و کشور لهستان و رومانی شدت گرفته اند. اخیرا نیز وزارت دفاع لهستان اعلام کرده است با اکرائین قرارداد های نظامی چند جانبه جهت مبارزه با " تجاوزات روسیه" امضا کرده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 تیر

 
 

اشتراک گذاری: