www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فشار بازندگان انتخابات به روحانی

چرا لالائی "سعه صدر" زیر

گوش مخالفان خوانده نمی شود

 
 
 
 

 

زمان تشکیل دولت جدید آقای روحانی نزدیک‌ تر می شود و هجوم و حمله و توهین جناح راست و بازندگان انتخابات به ایشان و در واقع به رای دهندگان به ایشان هر روز وسیع تر. آقای روحانی ظاهرا قصد تشکیل کابینه ای یکدست دارد که بتواند برنامه هایش را اجرا کند و در مقابل بازندگان انتخابات می خواهند به ایشان تحمیل کنند که شماری از آنها را وارد کابینه کند تا از درون کابینه و دستگاه مدیریت اجرایی مانند بمب ساعتی علیه برنامه های دولت عمل کنند.

برخی ها مانند آقای باهنر نیز از آقای روحانی می خواهند که "سعه صدر" نشان دهد و از مخالفان خود نیز در کابینه بهره بگیرد. البته آقای باهنر توضیح نمی دهد که چرا زمانی که دولت دست هم جناحی های ایشان بود این "سعه صدر" را توصیه نکردند. در زمان احمدی نژاد، مدیریت ها که هیچ، حتی استادان دانشگاه را که با آنها همنظر نبودند اخراج کردند. هر بچه ای را به شرط حرف شنوی آوردند و گذاشتند در راس دستگاه اداری. آنقدر در اخراج کردن افراط کرده و کم آورده بودند که دوست دختر فلان معاون احمدی نژاد و خواهرزاده دانشجوی معاونی دیگر را در راس دستگاه های بزرگ فرهنگی و تخصصی کشور گذاشتند. همین الان اگر آقای رئیسی شده بود رئیس جمهور که به آموزگاران و معلمان مدارس هم رحم نمی کردید و نوچه بسیجی ها و حجتیه ای ها را جای آنها می گذاشتید چه رسد به مدیریت ها. در همین شهرداری هوچی ها و لات و لوت ها و کلاه مخملی ها و مداح ها را گذاشتید در راس مدیریت ها. هنوز چند ماه نشده که آقای ولایتی که به طور غیرقانونی در راس دانشگاه آزاد قرار گرفته  دست به قلع و قمع و اخراج طرفداران اصلاحات از آن است.

همه اینها به کنار، کسی نشنیده که آقای باهنر تا به حال یک بار از قوه قضائیه طلب سعه صدر کرده باشد. چرا حداقل یک معاون قوه قضائیه نباید از همسویان با رای مردم و اصلاح طلب‌ها و طرفداران اعتدال باشد؟ محسنی اژه ای با آن سابقه بیماری روانی و انرژی درمانی و بیسوادی برای چه در آنجاست؟ سردار ذوالقدر، جواد لاریجانی، بازجویان و شکنجه گران اوین، همین آقای رئیسی صادر کننده احکام اعدام درقوه قضائیه چه می کردند و چه می کنند؟

 دولت و قوه قضائیه هم به کنار، چرا آقای خامنه ای نباید از خود سعه صدر نشان بدهد؟ چرا همه مقام‌های انتصابی باید از مخالفان رای مردم باشند؟ چرا تمام ائمه جمعه، نمایندگان رهبر در همه نهادها، فرماندهان سپاه، اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت، روسای بنیادها و امپراتوری‌های اقتصادی و... باید از مخالفان دولت و انتخاب مردم باشند؟‌ یا شاید حصر موسوی و کروبی یا ممنوع التصویری محمد خاتمی نماد "سعه صدر" است؟

سعه صدر در اداره کشور خصلت خوبی است به شرطی که در همه نهادهای قدرت عملی شود. حتی اگر 10 درصد نهادهای انتصابی هم در اختیار هوادران دولت و منتخبان مردم قرار داشت، باز می‌شد انتظار داشت که دولت هم در گزینش مدیریت خود از "اصولگرایان"‌ بهره بگیرد. اما در شرایط کنونی که همه گردانندگان نهادهای انتصابی از مخالفان سرسخت دولت روحانی هستند، توقع واگذار کردن مقام های اجرایی کشور به این مخالفان نه تنها نشانه زیاده خواهی نامشروع جناح راست حکومتی است، بلکه نشان کوشش آنها برای فلج کردن و زمین زدن دولت نیز هست. (نقل از راه توده 605)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 تیر

 
 

اشتراک گذاری: