ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عبدالله نوری:

از فراز تحلیل های کوته بینانه

ایران و عربستان مذاکره می کنند!

 
 
 
 

 

برخلاف برخی تحلیل‌های سطحی و کوته‌ بینانه،  فکر می‌کنم شرایط مذاکره با عربستان، رفته‌ رفته در حال فراهم‌‌ شدن است؛ چراکه سعودی‌‏ها با وجود استفاده از همه ابزارها، همچنان در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند . ‏ آخرین تیرهای ترکش عربستان که برای پرتاب پرتاب شده هم بی فایده است و در نهایت، ‏‏عربستان برای حل مشکلات منطقه‌ای به سوی مذاکره با ایران گام برخواهد داشت.

به اعتقاد من، مذاکره با عربستان به ‏نفع مصالح ایران و بازگشت آرامش به منطقه خواهد ‏بود؛ البته پس از اینکه عربستان از مستی این‌گونه کنفرانس‌ها ‏و ملاقات‌ها خارج شود. ‏سخنان ملک‌ سلمان اهمیت ندارد که به باور من بیش از آنکه نشانه اقتدار عربستان ‏باشد، نشانه استیصال آن کشور است.‏ ترامپ در این جلسه راجع به ایران سخنان تندی گفت، ولی برخلاف هدفی که ‏خواستِ برگزارکنندگان کنفرانس بود، هیچ وعده‌ای نداد. تنها به آنها اعتماد داد که من به دنبال دموکراسی در کشورهای شما نیستم. شما هرگونه می‌خواهید کشور خود را اداره کنید، من پیگیر منافع آمریکا هستم و قراردادهایی ‏که منعقد کردم، برای این هدف است.

به‌هرحال چنانچه دولت و دستگاه ديپلماسی ایران، با تدبیر و تیزهوشی بیشتر، سیاست ‏منطقه‌ای و بین‌المللی خود را پیگیری و از فرصت پیش‌آمده بهره‌برداری كرده، با یکایک ‏کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس گفت‌وگو کند و در راه بهبود و گسترش روابط گام بردارد، ‏آتیه روابط با تمامی کشورهای اسلامی، حتی عربستان را، مثبت ارزیابی می‌کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: