www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پولساز ترین سازمان پس از آستانقدس

طرح الحاق سازمان ثبت

اسناد و املاک به دولت!

 
 
 
 

پس از آستانقدس رضوی، شاید سازمان ثبت اسناد و املاک که ظاهرا موقوفات را نیز شامل می شود، مهم ترین نهاد مالی، ملکی، وقفی و پولی جمهوری اسلامی باشد که قوه قضائیه آن را قبضه کرده و از دولت گرفته است. حالا طرح جدایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور در مجلس اعلام وصول شده و ١٠ عضو از سوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برای بررسی آن، انتخاب شده اند. پیشتر قرار بود این سازمان به دادگستری وصل شود اما مجلس قبلی با آن موافقت نکرد و در اختیار قوه قضائیه ماند.

حقوقدان های وابسته به قوه قضائیه می گویند که این الحاق به مصلحت نیست اما نمی گویند که به مصلحت چه کس و یا چه نهادی نیست و چرا نباید دولت بر این سازمان نظارت مستقیم داشته باشد؟

بهانه این حقوقدان ها اینست که سازمان ثبت املاک و اسناد جنبه حقوقی دارد و باید در اختیار قوه قضائیه باشد اما طرفداران الحاق آن به دولت می گویند این سازمان یک مرکز بزرگ مالی است و گردش مالی آن باید تحت نظارت دولت باشد. مگر دیگر سازمان ها و وزارتخانه هائی که وابسته به دولت هستند در چارچوب قوانین عمل نمی کنند که سازمان ثبت اسناد و املاک باید قوانین را در زیر پرچم مستقیم قوه قضائیه اجرا کند؟ بزودی بحث در باره این لایحه در مجلس آغاز خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: