www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اصولگرایان نمی خواهند واقعیت را بپذیرند

نگاه نظامی به انتخابات

باعث شکست رئیسی شد!

 
 
 
 

محمد جواد حق‌شناس، در مصاحبه ای که رسانه های اصلاح طلب منتشر کردند جمع بندی قابل توجهی را از نتیجه انتخابات 29 اردیبهشت ارائه داد. از جمله گفت که جمنا با نگاه نظامی وارد انتخابات شد در حالیکه مردم به فعالیت سیاسی نگاه نظامی ندارند. بخش هائی از مصاحبه او را در ادامه میخوانید:

«طراحان اردوگاه رقیب روحانی در انتخابات نظامی‌ها بودند و آنها اشتباه کردند. اشتباه دیگر رقیب آن بود که خود را در جبهه انقلاب تعریف کرد تا دیگران در جبهه ضدانقلاب تلقی شوند اگر این تقسیم‌بندی‌  روزهای اخیر در اظهاراتی مثل رای حلال و حرام اصلاح نشود، شکست‌های بعدی اصول‌گرایان در پیش است.

مردم در انتخابات سال 92 علی‌رغم شرایط سخت‌ تر و رد صلاحیت غیرقابل انتظار آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی حرفشان را زدند. انتظاری که بعضی طراحان فضای سیاسی کشور داشتند، به ضد‌ خودش تبدیل شد. مردم به جای آنکه با صندوق‌های رای قهر کنند و یاس و نومیدی به جامعه وارد شود، به شدت هوشمندانه عمل کردند و نتیجه پیروزی آقای روحانی بود.

مردم آنچه را در 92 اتفاق افتاد مانند یک برنامه با فازهای متعدد دانستند و در صدد تکمیل فازهای آن برآمدند. انتخابات94 یکی از حلقه‌های این زنجیر بود که مردم آن را رها نکردند، بلکه با ورود خود به صحنه آن را ادامه دادند. در انتخابات مجلس نیز ما دوباره هم شاهد ردصلاحیت گسترده و ناروای بهترین فرزندان کشور بودیم، کسانی که نشان داده‌اند دل در گرو جمهوری اسلامی دارند و برای تحقق پیشرفت و عدالت در این سرزمین هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند. در تهران ما بیشتر از 150چهره ملی اصلاح‌طلب نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند. نهایتا فهرستی که تهیه شد که در آن نام چهار یا پنج چهره شناخته شده دیده می‌شد. با این حال نتیجه آن انتخابات در بین همه ادوار انتخابات مجلس بی‌سابقه و بی‌نظیر بود. همان نتیجه هم برای انتخابات خبرگان افتاد و چهره‌های شاخص شناخته شده‌ای مانند آیت‌الله یزدی و مصباح حذف شدند و جریان اصلاح‌طلب که برای ارائه لیست نسبت به رقیب با دست بسته‌تری مواجه بود، اعتماد مردم را جلب کردند. اسفند 94 ما شاهد آن بودیم که اکثریت مجلس توانست حتی با چهره‌های ناشناخته خود از ژنرال‌های طرف مقابل رقابت را ببرد. این‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مردم نسبت به لیست امید و حامیان آن پابرجا بوده و ادامه دارد.

واقعیتی که وجود دارد این است که مردم تنها با رای دادن‌شان آری نمی‌گویند. آنها در انتخابشان در نظر می‌گیرند کدام سوی یک کارزار سیاسی نفع بیشتر و در بسیاری از موارد ضرر کمتر از دیگری دارد.

آن‌ها رقابت‌های انتخاباتی را به خوبی نمی‌شناسند و شناخت دقیقی از مردم ندارند و سعی می‌کنند آنچه را در جبهه‌های نبرد و در مقابل دشمن آموخته‌اند، وارد فضای سیاسی و رقابتی داخل کشور کنند. در حالی که تقسیم‌بندی‌های داخل کشور بر اساس خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی دشمن و دوست کاملا به شدت با منافع ملی ناسارگار است و امنیت ملی را مورد مخاطره قرار می‌دهد. اما متاسفانه گوش شنوایی نیست.

آنها در یک فضای خیالی حرکت می‌کنند وگرنه  معلوم بود که کسانی مثل قالیباف و رئیسی  قطعا نمی‌توانستند این جریان را به سر منزل مقصود برساند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: