ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نقش رئیسی در این فرار چیست؟

فرار قائم مقام آستانقدس

با هزار میلیارد تومان از ایران
 
 
 
 

روحانی در مناظره سوم انتخاباتی اشاره به فساد 12 هزار میلیارد تومانی کرد و از ابراهیم رئیسی دادستان دادگاه ویژه روحانیت پرسید که چرا علیرغم اطلاع از این پرونده در زیر مجموعه آستانقدس برخورد نکرده است؟

وبسایت «آمدنیوز» که ظاهرا با بخش هائی از فرماندهان ناراضی سپاه در ارتباط است در این ارتباط نوشت:

در دولت احمدی‌نژاد، قراردادی میان وزارت مسکن به ریاست «علی‌ نیک‌زاد» رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی با شرکت عمران آستانقدس رضوی منعقد شد که طی آن، شرکت عمران رضوی متعهد شد جاده‌کشی از استان گرگان به سرخس را انجام بدهد. نماینده دولت در این قرارداد«علی نیک‌زاد» بود و  نماینده آستانقدس رضوی «مهدی عزیزیان». عزیزیان قائم مقام تولیت آستانقدس بود که پس از فوت آیت الله طبسی و رسیدن تولیت به ابراهیم رئیسی مشاور وی شد. مشاور و قائم مقامی که اکنون از ایران گریخته است و مقامات قضائی از او بعنوان "م. ع" نام می برند.

پس از اتمام این قرارداد، آستانقدس رضوی برای انجام این پروژه تقاضای ۳۰۰ میلیارد تومان حق‌الزحمه کرد که دولت احمدی‌نژاد با به توصیه علی نیک‌زاد، از پرداخت این پول سر باز زد اما مقرر شد در ازای این طلب ۳۰۰ میلیاردی، سهام چندین شرکت دولتی را به آستانقدس رضوی واگذار کند.

یکی از این شرکت‌ها «مهاب قدس» بود که واگذار شد در حالی که ارزش واقعی روز سهام «مهاب قدس»،  ۱۲ هزار میلیارد تومان بود؛ یعنی ۴۰ برابر کل طلب آستان قدس رضوی از دولت!

با روی کار آمدن حسن روحانی، اسحاق جهانگیری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی طی بررسی‌هایی متوجه شد که سهام شرکت عمران رضوی بدون اطلاع تولیت آستانقدس توسط «مهدی عزیزیان» قائم مقام وقت آستان و برادر همسر واعظ طبسی بنام خود وی تصاحب شده و در واقع صاحب اصلی «مهاب قدس»، نه شرکت عمران رضوی بلکه «مهدی عزیزیان» است. پس از اطلاع از این فساد، جهانگیری شخصا نزد آیت‌الله خامنه‌ای رفت و او را در جریان این فساد قرار داد.

با حکم حکومتی، واگذاری «مهاب قدس» به شرکت عمران رضوی لغو شد. پس از این لغو بود که ابراهیم رئیسی از کم و کیف ماجرا مطلع گردید و با دستور رهبری، «مهدی عزیزیان» را از قائم مقامی آستان قدس رضوی عزل کرد، اما متهمان را به دستگاه قضایی معرفی نکرد.

پس از تعلل «رئیسی» برای تحویل متهم به دستگاه قضایی، «مهدی عزیزیان» با هزار میلیارد تومان از دارایی‌های شرکت عمران رضوی به خارج از کشور گریخت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: