www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ناطق نوری باز میگردد؟

رایزنی های مهم

در افطار سیاسی حسن روحانی

 
 
 
 

 

استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی بیت رهبری و ابراز تمایلش به کناره گیری از مجمع مصلحت نظام پیش از آنکه به زعم برخی سایت های ایرانی ناشی از اختلاف نظر با علی خامنه ای باشد، ناشی از برخی تفاهم ها برای آغاز فصل جدید فعالیت سیاسی او ارزیابی می شود. او می آید که رهبری اصولگرایان بی سرپرست و شکست خورده در انتخابات مجلسین خبرگان و شورا و انتخابات ریاست جمهوری سالهای 92 و 96 را برعهده بگیرد. او که از بازماندگان صدر جمهوری اسلامی است و هنوز عکسش درکنار آیت الله خمینی در بهشت زهرا پس از بازگشت به ایران از تاریخی ترین عکسهاست، می آید تا اصولگرایان معتدل را رهبری و اصولگرایان بیشتری را به اعتدال جذب کند.

 نامه نیوز، در همین ارتباط می نویسد:

از وقتی جناح اصولگرا دچار آشفتگی و شکست های پی در پی شده است، حتی خیلی ها هم از جناح اصولگرا و هم از میان اصلاح طلبان پیشنهاد بازگشت او (ناطق نوری) به کسوت شیخوخیت جناح را داده اند. 

حمیدرضا جلاییپور از چهره های اصلاح طلب که سال هاست با ناطق نوری ارتباط دارد و در جلسات دوره ای او شرکت می کند گفته است: «اصولگرایان به خطا حدود ۱۰ سال است که به آقای ناطق نوری پشت کرده‌اند. آقای ناطق کسی است که می تواند این جریان را مدیریت کند. نگاه کنید در طرف مقابل کسی همچون آقای خاتمی جریان اصلاحات را مدیریت می کند. 

در حزب موتلفه و جامعه روحانیت مبارز نیز اوضاع را می بینیم. در جامعه روحانیت یک روزی افرادی همچون هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی بودند؛ اما امروز به آنها پشت کرده اند. اصولگرایان اکنون مشکل جدی مدیریت و پایگاه اجتماعی دارند. 

قطعا اگر اصولگرایان به سمت کسانی همچون ناطق نوری و علی لاریجانی و علی مطهری بروند وضع بهتری خواهند داشت گرچه هنوز چنین علائمی دیده نمی‌شود.

دغدغه ناطق نوری چنین است:«من به عنوان فردی که بنیه دارم، نشاط دارم، حوصله کار تشکیلاتی دارم، نه افراطی هستم و نه تفریطی، خیلی ها از اصولگرا و اصلاح طلبهای، راست راست و چپ چپ را هم قبول دارم و آن ها نیز نزد من می آیند. دلیل اینکه حاضر نیستم وارد میدان شوم این است که قاعده بازی را نمی دانیم.  تضادها در کشور باید حل شود. دموکراسی بدون ابزار امکان پذیر نیست. بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که هرچه داریم از آنجاست. حزبی که با نظر امام تشکیل شد و بهترین شخصیت ها همچون رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مرحوم بهشتی، هاشمی رفسنجانی، (حجت الاسلام باهنر)، موسوی اردبیلی در راس آن بودند. 

شوراي مركزي يك حزب كارشناس مسائل حزبي است كه بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات بايد به آن مراجعه كنند و او بتواند پاسخگو باشد كه متاسفانه نوعا احزاب ما اين‌گونه نيستند. لذا بايد به اين سمت حركت كنيم تا بتوانيم خبره كار رياست‌جمهوري يا مجلس را به جامعه معرفي كنيم.»

جلائی پور ادامه میدهد:

زمان زیادی از درگذشت هاشمی رفسنجانی نمی گذرد. می توان امیدوار شد که ناطق نوری به سیاست رسمی کشور بازگشته است. در تازه ترین تحول او در ضیافت افطار حسن روحانی حضور یافت و برخی خبرها حکایت از رایزنی هایی مهمی در این مهمانی سیاسی دارد.

نشانه ها می گوید ناطق نوری از این پس در سیاست ایران پررنگ تر خواهد  شد. او جناح میانه را در ایران تقویت خواهد کرد؛ ماموریت این سال های او همین خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: