www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه تحریم های عربی

امارات 4 میلیارد دلار بدهی

به ایران را پرداخت کرد

 
 
 
 

همزمان با اوج گیری اخبار مربوط به تحریم های عربی قطر، تلویزیون الجزیره اعلام کرد که امارات متحده عربی 4 میلیارد دلار بدهی خود به ایران را چند روز پیش از کشاکش های اخیر با قطر به ایران پرداخت کرد. این پرداخت از طریق بانک مرکزی ایران صورت گرفت. یعنی به حساب بانک مرکزی پرداخت شد. سه حاکم نشین دوبی، ابوظبی و شارجه با چند شیخ نشین کوچک مجموعا امارات متحده عربی را تشکیل میدهند که در همسایگی آنها قطر پر قدرت ترین اقتصاد نفتی قرار دارد. "دوبی" مرکز اقتصادی امارات متحده است.

پرداخت 4 میلیارد دلار بدهی شرکت های نفتی - از جمله شل- از سوی امارات متحده 29 ماه می انجام شده است و نشان میدهد که امارات متحده در انتظار تحریم ها و تحت فشار عربستان قرار گرفتن قطر بوده و سریعا با پرداخت این بدهی پشت جبهه خود را با نزدیکی به ایران تحکیم کرده است. ماه گذشته قطر با روسیه چند قرار داد مهم اقتصادی امضاء کرد و از حامیان پیوستن روسیه به "اوپک" قطر است که از جمله دلائل فشارهای جدید به قطر می تواند باشد.

الجزیره همچنین نوشت که 50 میلیارد دلار فریز (توقیف) شده ایران در دوران تحریم ها آزاد شده و بزودی، از طریق  بانک مرکزی ایران منتقل خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: