ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با علی یونسی

جهانگیری زبان دوم روحانی

در مناظره تلویزیونی است

 
 
 
 

 

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی و مشاور ارشد روحانی در امور اقلیت های مذهبی و قومی، روز گذشته در مخالفت با ابلاغیه شورای نگهان مبنی بر ندادن مجوز ورود اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای شهر و روستاها با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده و گفت:

این ابلاغیه خارج از حوزه مسئولیت آیت الله جنتی است. وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است، نه قوانین عادی که دولت هم بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، به آن عمل می‌کند.

قانون شوراها که توسط مجلس تصویب شده به تایید شورای نگهبان هم رسیده پس لازم‌الاجرا است. در این قانون، مجلس ناظر بر انتخابات شوراهاست و اگر تفسیری هم لازم باشد، باید توسط خود مجلس انجام گیرد. پاسخ دولت، در این مورد نیز همان است که رئیس مجلس داده‌ و شوراها مکلف هستند که به قانون مصوب ابلاغی عمل کنند و ثبت نام اقلیت‌های دینی هم بر اساس همان قانون بلامانع است.

قانونی مانند قانون شوراها نیاز به تقسیر فقهی ندارد.

مشارکت اقوام و اقلیت های مذهبی در همه دوره‌های انتخابات بالا بوده و پیش‌بینی می‌شود در انتخابات پیش رو بدون هیچ تبلیغاتی اقلیت‌های قومی و مذهبی به کاندیداهایی اقبال نشان دهند که توجه بیشتری به حقوق شهروندی داشته باشند نه به کسانی که مخالف آن هستند.

در مورد انتخابات 29 اردیبهشت هم فکر می‌کنم آرایش سیاسی خوبی را در کشور شاهد باشیم و تایید و رد صلاحیت‌هایی که صورت گرفت مانع از دو قطبی شدن انتخابات شد. خواهید دید که شاهد انتخابات حماسی و گسترده خواهیم بود.

همانطور که آقای جهانگیری گفت، ایشان برای تکمیل و هم‌پوشانی با روحانی آمده است، قطعا نامزد اصلی شخص رئیس‌جمهور فعلی یعنی آقای روحانی  است. وقتی در جناح سیاسی رقیب، چندین نامزد وارد عرصه انتخابات شده‌اند، حضور آقای جهانگیری می‌تواند کمک‌کننده باشد. به نظرم او باید تا روزهای آخر در میدان باقی بماند و از دولت و عملکرد آن دفاع کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: