ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای داشتن یک تابعیت

ترک های دو تابعیتی

زیر فشار دولت اطریش

 
 
 
 

اطریش طرح لغو تابعیت ترک تبارانی را در دستور کار قرار داده که در عین داشتن تابعیت اطریش پنهانی تابعیت ترکیه ای خود را نیز حفظ کرده اند. گفته می شود این طرح در برخی از دیگر کشورهای اروپائی نیز در دست بررسی است. دولت اطریش جریمه 5 هزار یوروئی نیز برای کسانی که مشمول این طرح می شوند در نظر گرفته است.

با انتشار این خبر در رسانه های اطریش، بسیاری از ترک تباران مقیم اطریش مقابل سفارت و کنسولگری های ترکیه در این کشور صف بسته اند تا تابعیت ترکیه ای خود را پس بدهند!

نکته قابل توجه آنست که نزدیک به 73 در صد ترک تبارهای مقیم اطریش در همه پرسی اخیر درباره قانون اساسی ترکیه که طراح و مبتکر آن رئیس جمهوری کنونی ترکیه "اردوغان" است، رای "آری" داده بودند!

وزیر کشور اطریش "ولفگانگ سوبوتکا" گفت که قوانینی در دست تدوین است که ترک های دو تابعیتی این کشور تابعیت اطریشی سلب و 5 هزار یورو نیز جریمه خواهند شد. گفته می شود پیش نویس این لایحۀ قانونی در ماه مه سال جاری آماده می شود.

در همین رابطه روزنامۀ اتریشی "کوریر" با درج خبری در وب سایت اینترنتی اش نوشت که برای  آن دسته از اتباع ترکیه که تابعیت اطریش را دریافت داشته اند نامه ارسال شده و از این پس نیز همه افرادی که پس از کسب تابعیت اطریش مجددا به تابعیت ترکیه در بیآیند موظف هستند مراتب را به اطلاع مقامات رسمی برسانند. در این رابطه و با توجه به اینکه ٧٥٪  از ترک تباران ساکن اطریش در همه پرسی اخیر رای "آری" به طرح تغییر قانون اساسی داده اند، وزیر کشور  اطریش ضمن اشاره به برخی اشتباهات در خصوص تطبیق اتباع خارجی در سال های دهۀ ٧٠ و ٨٠ روی اصلاح و جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده تاکید کرده است و وعده کاهش قبول پناهجویان شده است.
مطابق آمار اعلام شده تعداد ترک های مقیم اطریش که در همه پرسی اخیر شرکت کردند 52700 اعلام شده که از این تعداد
73 درصد در همه پرسی اخیر پاسخ "آری" و 23 در صد پاسخ "نه" داده اند. تعداد واجدین رای 108500 بوده است.

بدین ترتیب بسیاری از کسانی که شتابزده مقابل کنسولگری ها و سفارت ترکیه در اطریش صف بسته اند تا تابعیت ترکیه ای خود را پس بدهند، کسانی هستند که در همه پرسی اخیر به تغییر قانون اساسی ترکیه رای داده بودند!!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: