سرمقاله راه توده 596

قیمت گزافی که مردم اگر

درانتخابات‌غفلت‌کنند‌ بایدبپردازند!

 

قدرت گاز روسیه، کمتر

از قدرت نظامی اش نیست!

روسیه امروز- ترجمه و تدوین رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 14 اردیبهشت  1396 برابر با 4 مه 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------


پر خواننده ترین خبر پیک نت چهارشنبه 13 اردیبهشت، گزارش سخنان جهانگیری در برنامه تلویزیونی با عنوان "ستایش ماهرانه جهانگیری از خدمات دولت میرحسین" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 10 هزار و 98 خواننده داشت.


12-13 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


12-13 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


12-13 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


12-13 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها



12-13 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


12-13 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی



انتخابات باید درمرحله اول

به سود روحانی تمام شود!

با آغاز سراشیبی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اشاره ها و کنایه ها، حتی تهدید آنها که نمی خواهند روحانی 4 سال دیگر رئیس جمهور باشد صریح تر شده است. همانها که از "شر" هاشمی رفسنجانی خلاص شدند، خاتمی را ممنوع التصویر و ممنوع الخبر کردند و موسوی و کروبی را زندانی و دستشان در هر قتل و جنایت و اعدامی آلوده است، حالا برای حذف روحانی بسیج شده اند. آنها می خواهند یکبار دیگر سیاستی نظامی- امنیتی را بر کشور تحمیل کنند و با دیدن رهبر کره شمالی هنگام پرتاب موشک های کروز آب از دهانشان راه می افتد!

در صدر دلواپسان انتخاب دوباره روحانی شخص رهبر قرار دارد که یکبار در حمایت از احمدی نژاد چهره انقلابی به خود گرفت و اکنون نیز در انتقاد از فقر و بیکاری که عمدتا محصول دوران احمدی نژاد و شعار و سیاست "دیپلماسی تهاجمی" شخص آقای خامنه ای است، دوباره انقلابی شده  است! حتی ارشد ترین رهبران موتلفه اسلامی نیز نگران افتادن سکان ریاست جمهوری بدست امثال رئیسی و قالیباف شده اند. شخص محمد خاتمی نیز روز گذشته شتابزده با اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان دیدار کرد تا با صراحت اتمام حجت کرده و بگوید: «همه ما در کنار اقای جهانگیری، از اقای روحانی پشتیبانی می کنیم.» کلامی که توطئه جداسازی حساب جهانگیری از روحانی را نیز خنثی کرد. در مشهد از پول بی حساب و کتاب آستانقدس دیگ های آش و پلو را بار می گذارند. روی رای شهرهای کوچک و روستاهای خراسان حساب باز کرده اند. در تهران وعده کشیده شدن انتخابات به دور دوم را میدهند. یعنی نخواهند گذشت روحانی در دور اول رای بیآورد. تکرار همان بازی سال 84 و بیرون کشیدن احمدی نژاد از صندوق های رای! وزیر کشور دولت خاتمی با صراحت گفت که سیمای جمهوری اسلامی در حالیکه بشدت به سود رئیسی فعال است و روی رای روستاها و شهرهای کوچک حساب باز کرده، تلاش می کند در شهرهای بزرگ مردم بعنوان معترض به وضع مملکت خانه نشین شوند و پای صندوق های رای نروند. کار باید در همان مرحله اول انتخابات به سود روحانی تمام شود. غفلت از این "باید" یک غفلت تاریخی است. مردم را باید هوشیار کرده و دعوت به رای کرد و قبیله تحریمی ها را که عمدتا خارج نشین هستند نیز به حال خود گذاشت. هنر در این مرحله، همان هنری است که امثال خانم معتمد آریا و درایت سیاسی همان است که نهضت آزادی هر دو با حمایت از انتخابات و رای به روحانی به میدان آورده اند.


مصاحبه روز گذشته جهانگیری

در مناظره دوم، اگر کسی

به جاده خاکی بزند من هم میزنم


تازه ترین نظرسنجی ها

از نتایج انتخابات 29 اردیبهشت


مرور مطبوعات 13 اردیبهشت

کیهان از حب دختر ترامپ

مدافع کارگران چینی شده!


انفجار و ریزش تونل معدن

بدنبال چند انفجار در معدن زغال سنگ "یورت" شمال غربی (گلستان) و ریزش تونل معدن، دهها کارگر معدن زیر آوار تونل ماندند که تاکنون اجساد دو تن از آنها از تونل خارج شده  است. هنوز معلوم نیست چه تعداد از کارگرانی که در تونل مانده اند زنده خواهند ماند. عکس مربوط به محل حادثه و بیرون کشیدن اجساد و مجروحان است.


هفته نامه راه توده شماره 596 منتشر شد!

هفته نامه راه توده (شماره 596 – 14 اردیبهشت 1396-) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز مانند شماره گذشته به انتخابات مهم ریاست جمهوری اختصاص دارد که 29 اردیبهشت در ایران برگزار می شود. علاوه بر دو مطلب تحقیقی در باره جنبش های اجتماعی ایران و موقعیت مالکیت در کردستان به قلم احسان طبری و علی گلاویژ، دراین شماره مقالاتی می خوانید در باره نقش حزب توده ایران در تدوین قانون اساسی انقلاب 57، فراروئی جنبش اصلاحات به جنبش تغییرات، فاجعه سازان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند، نقش همیشگی مخرب و تحریک آمیز رهبر علیه کار ملت، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، یکصد سالگی انقلاب اکتبر، نکاتی از مصاحبه مطبوعاتی رهبران روسیه و آلمان در مسکو، مانورهای رهبر روی موج نارضائی مردم و چالش های دولت چپ در نپال.


منتخب اخبار روزهای گذشته


دیدار مرکل و پوتین در سوچی

سفر"گاز"ی صدر اعظم آلمان به مسکو


4 تفسیر از آخرین گفته انتخاباتی امام جمعه مشهد

علم‌الهدا رئیسی را از زیر ضربه
شایعه حمایت رهبربیرون کشید!


برنامه شب گذشته جهانگیری در سیمای اول

ستایش‌ماهرانه جهانگیری
ازخدمات دولت میرحسین!


گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور

ترامپ و پوتین

در آلمان با هم دیدار می کنند


آماری که وزیر بهداشت ارائه کرد

چرا 3 میلیون زن و شوهر

نمی توانند بچه دار شوند؟


تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل

علی لاریجانی و ناطق نوری

پشت جبهه حمایت از روحانی


شبکه مداحان زیر مجموعه مترو و شهرداری شده

دست کدام بیکاران را قالیباف

در شهرداری و مترو بند کرده!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 9 هزار گذشت

 و به 9330 عضو رسید


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com