ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم برخلاف تصور آقایان، می فهمند

احمدی نژاد و محمد هاشمی

با دو هدف رد صلاحیت شدند!

 
 
 
 

رد صلاحیت احمدی نژاد فقط یک تف سربالا نبود. فردی که رهبر در اولین نماز جمعه پس از کودتای 88 گفت نظرات اقتصادی من به او نزدیک تر است تا به هاشمی رفسنجانی. فردی که 8 سال رهبر جمهوری اسلامی او را زنده کننده شعارهای انقلاب معرفی می کرد و همه نوع اختیار و امکان را در اختیارش گذاشت و او تاریخی ترین تباهی و فساد و دزدی و غارت و ورشکستگی را برای مملکت به ارث گذاشت. این تف سربالا بود اما همه ماجرای رد صلاحیت او این نبود. او را به این جهت رد صلاحیت نکردند که با او مخالفند. خیر. او را رد صلاحیت کردند زیرا یک همتای احمدی نژاد را می خواهند از آستین بیرون بیآورند و مهندسی آراء چنان باید باشد که به این مهندسی لطمه ای وارد نشود. آراء احمدی نژاد همان آرائی بود که روی آن برای صندوق های رئیسی در نظر گرفته اند و اگر او می آمد این آراء پراکنده می شد. وقتی رئیسی هست دیگر چرا یک رئیسی دوم هم در کنارش باشد؟

دوم- در مناظره های تلویزیونی قطعا مسائلی را جهانگیری و روحانی فاش می کردند که آن تف سربالا به "اخ و تف" تبدیل می شد. بنابراین تف سربالا را به "اخ و تف" ترجیح دادند. با رد صلاحیت احمدی نژاد امیدوارند اگر آراء او به صندوق رئیسی ریخته نمی شود، حداقل به صندوق تحریم انتخابات تبدیل شود، زیرا میدانند که هرچه صندوق تحریم پر تر باشد، پیروزی نزدیک تر!

لیست تائید صلاحیت شدگان و رد صلاحیت شدگان معناهای دیگری هم دارد. از جمله حضور قالیباف که امیدوارند کاسه و کوزه انتقادها سر او شکسته شود و درباره رئیسی زبان به انتقاد از گذشته ننگین او و همین دوران کوتاه تولیت آستانقدسش باز نشود. از این نکته آخر آنقدر وحشت دارند که حتی مناظره های تلویزیونی را می خواهند پس از ضبط و کنترل پخش کنند. در کنار تائید قالیباف، دلیل رد صلاحیت محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی هم دانستنی است. او که در زمان آیت الله خمینی سرپرست صدا و سیما بود و سالها عضو مجمع مصلحت و آشنا به بسیار از زیر و بم های حکومتی و همچنان عضو دبیرخانه این مجمع، نه به این دلیل که کمتر از قالیباف صلاحیت دارد، بلکه به این دلیل رد صلاحیت شد که نام هاشمی را در مناظره ها زنده می کرد و پس از بسیج رای، به سود روحانی کنار می رفت.

آقایانی که سر پل رد و تائید صلاحیت ها نشسته اند، هنوز تصور می کنند مردم باندازه کافی برای شناخت دلائل و انگیزه حرف ها و اقداماتشان درک و آگاهی ندارند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: