ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصطفی تاج زاده

زخم دیدگانی که بیم دارند

از ظهور احمدی نژاد دیگری

 
 
 
 

مصطفي تاجزاده از زخم دیدگان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است که با کودتای 88 به زندان رفت.

این که کسانی در خارج از کشور نشسته و در حصاری که به دور خود تنیده اند فرمان تحریم انتخابات بدهند، حداقل بی خبرانی هستند که درد توده مردم و زخم دیدگان آن 8 سال را ندارند. آنها طرفداران نوع دیگری از حجتیه اند که معتقد است هرچه بدتر بهتر و جاده امام زمان هموار تر!

تاج زاده در تازه ترین تحلیل خود از شرایط خطرناک کنونی که همه حکومت بسیج شده تا یک احمدی نژاد دیگر را جانشین روحانی کند نوشت:

شرکت نکردن در انتخابات به معنی رای دادن به آقای رئیسی است. در شرایط فعلی تحریم انتخابات عملا هیچ یک از خواسته های تحریم کنندگان را برآورده نخواهد کرد. شاید فکر کنید که اگر در انتخابات شرکت نکنید خارجی ها به حکومت فشار می آورند،. درحالیکه اتفاقا در تمام این سالها دیده ایم که هرچه فشار خارجی بیشتر باشد حکومت بهتر و راحت تر می تواند مردم را بسیج کند. اصلا یکی از اهداف و راهبردهای حزب پادگانی امنیتی کردن فضا است چرا که در چنین فضایی راحت تر می تواند مخالفان خود را سرکوب کند. اگر منظورشان این است که رای ندهند تا مسولان عاقل تر شوند در جواب باید گفت رای ندادن امتیاز به اقتدارگرایان است و آن ها را جری تر خواهد کرد. پس، از هر جهت که بنگریم تحریم عملا هیچیک از خواسته های تحریم کنندگان را برآورده نخواهد کرد. البته با آمدن اقای رئیسی احتمال تحریم انتخابات خیلی کم شده است چرا که همگان می دانند شرکت نکردن در انتخابات به معنی رای دادن به آقای رییسی است.  معیار ما برای شرکت در انتخابات، تفاوت معنادار نامزدهاست. فرض کنیم ما را بین گزینه های ضرغامی و جلیلی محدود کنند. در این شرایط قطعا رای نخواهیم داد. (اما شرایط کنونی و مقایسه نامزدهای انتخابات اینگونه است؟ مثلا روحانی با رئیسی تفاوتی ندارد؟)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: