ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شعارها چه می گویند؟

ما که هوا نداریم- هنوز هواتو داریم!

 
 
 
 

هرگاه مردم خود و به ابتکار خویش شعاری را ساخته اند و از وجودشان آن شعار در آمده، بلافاصله به دل می نشیند و پراست از ابتکار و ذوق. و هرگاه شعاری می سازند و بدست عده ای میدهند تا تکرار کنند توی ذوق میزند. این حکم برای هر زمان و هر حادثه ای صادق است.

در سال انقلاب طرفداران بختیار یک راهپیمائی ترتیب دادند که میدان بهارستان ایستگاه آخر آن بود. در این راهپیمائی که بیشتر به یک دوندگی ماراتن شبیه بود و راهپیمائی کنندگان به جای راه رفتن تقریبا می دویدند شعار این بود: "خدا، قران، محمد - اینست شعار ملت" خالق شعار ملت را با محمد هم قافیه کرده بود و کلی باعث خنده! این شعار در برابر این مردم بود: "خدا، قران، خمینی- اینست شعار ملی" که هر عیبی داشت لااقل عیب قافیه ای نداشت!

حالا دیروز هم در بعضی ایستگاه های مترو تهران که برای بردن جمعیت به همایش رئیسی مجانی شده بود این شعار را افرادی که از سر و وضع و لباسشان معلوم بود بیشتر بسیجی و سیاهی لشکر مداحانند می خواندند: "آخر همین هفته-  روحانی کارت تمامه". هفته را با تمامه قافیه کرده بودند که البته این قافیه بقول شعرا به تنگ آمده و خنده دار شده بود. حالا این شعار سرا پا ذوق و هنر مردم اهواز را در همایش دیروز روحانی در هوای ٤٢ درجه بخوانید تا تفاوت و دو گونه بودن شعارها که در بالا اشاره کردیم را عمیقا درک کنید: "ما که هوا نداریم- هنوز هواتو داریم"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: