رای برای رئیسی

از 10 تا 80 هزار تومان!

 

قطع ارتباط مردم با هم

از پنجشنبه تا صبح شنبه!

(پیک هفته ۱۰۹) 28  اردیبهشت  1396 برابر با 18 مه 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------


پر خواننده ترین مطلب پیک نت چهارشنبه 27 اردیبهشت سرمقاله راه توده بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 13 هزار و 749 خواننده داشت.


26-25 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی

 


26-25 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان

 


26-25 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی

 


26-25 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها

 


26-25 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی

 


26-25 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

 



دو نگاه در حاکمیت

در باره نتیجه انتخابات جمعه

این روزها، گویا در عالی ترین سطوح حکومتی، مهم ترین بحثی که انتخابات نیز لای چرخ دنده های آن گیر کرده، تحریم های گسترده ایست که قرار است کنگره امریکا آنها را علیه ایران تصویب کند و این بررسی و تصویب را گویا موکول کرده اند به نتیجه انتخابات ایران. دو تفسیر در باره این رویداد احتمالی وجود دارد:

1- بخشی از حاکمیت که شامل روحانی نیز می شود معتقدند با داشتن سیاستی خردمندانه می توان جلوی تصویب این تحریم ها را گرفت، بویژه که روسیه و اروپا نیز موافق آن نیستند و امکان مانور سیاسی برای ایران زیاد است. این بخش حاکمیت اعتقاد دارد تحریم در نهایت خود می تواند به جنگ نیز ختم شود و بحران اقتصادی ایران را که اکنون تا حدودی کنترل شده بسرعت تشدید کند. همین گروه اعتقاد دارد که با تغییر سیاست کنونی، اتحاد با روسیه نیز زیر ضربه خواهد رفت و پشت جبهه ایران تضعیف خواهد شد، زیرا روسیه در دوران شعارهای نظامی و موشکی و اتمی احمدی نژاد حتی رای به تحریم های شورای امنیت علیه ایران داد.

1- بخشی دیگر حاکمیت که بسیاری از فرماندهان سپاه و رهبر نیز با این بخش هستند، اعتقاد دارند کنگره امریکا برای تصویب این تحریم ها و رفتن به سوی تنش های نظامی با ایران منتظر نتیجه انتخابات ایران نیست و هر نتیجه ای که این انتخابات داشته باشد روی تصمیم آنها تاثیر ندارد. بنابراین از هم اکنون باید دولتی نظامی عنان قوه مجریه را بدست بگیرد و سیاستی شبیه سیاست موشکی کره شمالی را در پیش بگیرد. همین بخش از حاکمیت که صدا و سیما را نیز دراختیار دارد، در تمام دوران کارزای انتخاباتی با انواع توطئه ها و محدودیت ها سعی کرد روحانی را زمین گیر کند، مردم را بفریبد و با راه انداختن بازی "شاه و له له" میان قالیباف و رئیسی انتخابات را ببرد. این گروه اعتقاد دارد که در صورت برنده شدن در انتخابات با راه انداختن ماشین تبلیغات نظامی و جنگی مانند دوران احمدی نژاد موجب افزایش قیمت نفت می شود و این به سود ایران است و دوباره بخشی از این پول نفت را می توان بین مردم تقسیم کرد! آنها بر این باورند که روسیه از این سیاست حمایت خواهد کرد و با همین سیاست می توان بتدریج و بدون سر و صدا با امریکا نیز بر سر میز مذاکره و تفاهم نشست.

در محافل سیاسی ایران همین بحث ها کم و بیش و با تعبیرهای گوناگون جریان دارد و روز گذشته دکتر مهدی خزعلی با اشاره به همین دو خط و تفسیر در انتخابات عکسی را از رئیسی با عمامه سیاه و روحانی با عمامه سفید منتشر کرد و گفت مردم به عمامه سفید رای میدهند زیرا از سیه روزی خسته شده اند!


سرمقاله راه توده 598

پیش به سوی صندوق ها

برای رای به روحانی!


آخرین پرده دری روحانی

در همایش انتخاباتی مشهد

آخرین پرده دری در جریان کارزار انتخاباتی را روز گذشته روحانی در مشهد انجام داد، نه کامل و با اسم و مشخصات افراد اما عاقل را که مردم باشند اشاره کافی است! او گفت که امضاء کننده ای که با امضاء و اختیارات او میلیاردها دلار در اختیار بابک زنجانی قرار گرفت در ستاد رئیسی فعال است. او نام نبرد، اما اشاره اش به سردار قاسمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد بود که رئیسی او را در کابینه اش می خواهد او را دوباره به وزارت نفت بازگرداند. او گفت که علم الهدا و دامادش رئیسی برای خود مشهد را کرده اند پایتخت و شده اند رهبر درحالیکه مملکت یک دولت، یک رهبر و یک قانون اساسی دارد. این دو نکته ای بود که روحانی در سخنرانی های روزهای اخیرش در شهرها و مراکز استان ها بر زبان نیآورده بود. او در اردبیل گفت که سپاه و بسیج باید به کار خودشان برسند نه این که در هر امر حکومتی دخالت کنند. او درباره اتوبوس های سپاه که جمعیت برای رئیسی به همایش هایش آوردند و پخش "نبات و پارچه سبز" از طرف آستانقدس در روستاها و دادن غذای چرب در پادگان ها با هدف رای جمع کردن و... در سخنرانی های روزهای اخیرش گفته بود، اما کلام آخر را گذاشت برای مشهد که پایتخت رئیسی و علم الهداست. جمعیت انبوهی که برای شنیدن سخنان او جمع شده بودند هم به او و هم به همه مردم نشان داد که علیرغم پخش پول و نبات و کارت اعتباری صد هزار تومانی درخراسان، مشهد و شهرهای دیگر این استان نیز نبات و کارت ها را گرفته و غذای چرب را هم احتمالا خورده اند و خود را مدیون رئیسی برای رای دادن به او نمی دانند. تاریخی ترین عکس این دوران نیز از نگاه ما عکسی است که امروز مردم در همایش انتخاباتی روحانی در مشهد گرفتند و ما آن را منتشر کردیم.


کلیدی ترین سخنان روحانی در مشهد

فیلم کلیدی ترین نکاتی که روحانی در همایش انتخاباتی در استادیوم 70 هزار نفره مشهد بر زبان آورد. از مشهد گزارش داده اند که حداقل 10 هزار نفر بدلیل پر شدن استادیوم در بیرون آن اجتماع کرده بودند و علیرغم ضعیف بودن سیستم صدا رسانی، سخنان وی را گوش کردند.


مخرج مشترک تحریمی ها!

ایشان آقای رسائی است. از سینه چاکان مصباح یزدی و از روحانیون چماقدار طرفدار احمدی نژاد و عضو جنجال ساز مجلس نهم. در برنامه‌ای که روی شبکه آپارات پخش شده، پیرامون دردسرهای انتخابات در ایران با او مصاحبه شده است. البته قبل از شروع کارزار انتخاباتی اخیر. چقدر مخرج مشترک سخنان او با تحریمی های سیاسی - چپ نما و راست رو- و منفعل های داخل کشور شبیه است!


سونامی اتوبوسی در مصلی تهران!

اینها پلاک اتوبوس هائی است که از شهرهای مختلف ایران جمعیت برای همایش انتخاباتی رئیسی به مصلی تهران آوردند تا کیهان شریعتمداری تیتر بزند "سونامی رئیسی!" . این سونامی 20 هزار نفره بود که کیهان آن را 300 هزار نفره اعلام کرد! کدام ارگان جز سپاه و بسیج امکان پر کردن اتوبوس و راه انداختن آن به طرف تهران را داشت؟


شب های اصفهان صبح نمی شود!

اصفهان این شب ها تا صبح بیدار است و آنها که شب زنده دار خیابان های لبریز از فضای انتخاباتی بوده اند، صبح خیابان ها را تحویل روز پیمایان انتخاباتی می دهند. در هیچ انتخاباتی فضای شهر اصفهان آن نبوده که در این انتخابات هست. این فضا از روز همایش انتخاباتی روحانی در اصفهان که مردم سدهای آهنی مانع رفتن به میدان نقش جهانی را شکستند آغاز شده و ادامه دارد. این فیلم را چهارشنبه شب از اصفهان برای ما ارسال کرده اند.


صدا و سیما وانتی!

صدا و سیما همین وانت است که می بینید و تبلیغات مردمی نیز یعنی همین! از بخت بد پاره کننده عکس، این پارگی به گونه ای از آب درآمده که روحانی در میان علامت پیروزی "7" سر در آورده است! با همین دو تعبیر شاید، روحانی این عکس را در اینستاگرامش منتشر کرد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


با این استدلال ها کشور را به کام جنگ می کشند

6 دلیل سپاه

برای قبضه ریاست جمهوری


می خواهند عامل این
ننگ را رئیس جمهور کنند


در دیدار با خانواده اعلام کردند

موسوی، کروبی و رهنورد

هر سه به روحانی رای میدهند!


پیاده نظام روحانی

در برابر سواره نظام رئیسی!


شعارها چه می گویند؟

ما که هوا نداریم- هنوز هواتو داریم!


اردوغان و ترامپ

دیداری که چندان امیدوار کننده نبود!

استانبول- بهزاد دولت آبادی


راه توده شماره 598 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 598 (28 اردیبهشت 1395) بدلیل اهمیت مطالب آن در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری یک روز جلوتر منتشر شد. تمامی مطالب داخلی این شماره اختصاص به انتخابات روز جمعه دارد. از جمله انگیزه های تحریم، دلائل کنار رفتن قالیباف، پیش بینی معتبرترین مرکز نظر سنجی و...

در عرصه مطالب خارجی دو مقاله در باره انتخابات امریکا و پیروزی ترامپ را دراین شماره می خوانید. همچنین دو مقاله درباره کره شمالی و اتحاد استراتژیک ازبکستان و چین. بخش های دیگری از دو کتاب جنبش ها... به قلم احسان طبری و سرگذشت زمین در کردستان به قلم علی گلاویژه را نیز در این شماره پی گرفته ایم که می خوانید.


یادداشت انتخاباتی عبدالله نوری:

من روحانی را موفق میدانم

و بار دیگر به او رای میدهم


برای رئیسی رای بسازید
اما دست به کودتا نزنید!


پیام تصویری خاتمی:

مردم بیائید پای صندوق ها

و به روحانی رای بدهید

قوه قضائیه به تمام ستادهای انتخاباتی دستور داده که فیلم و صدای محمد خاتمی در حمایت از روحانی پخش نشود. ستادها رعایت کرده اند اما برای فضای مجازی که نمی توان فرمان ممنوعیت صادر کرد و به تقابل با خواست مردم و مقابله با افراد مورد علاقه مردم ادامه داد. حتی آنها که گوش نیمه سنگین هم دارند، در همایش انتخاباتی تهران و اصفهان شنیده اند که وقتی روحانی نام محمد خاتمی را بر زبان آورد چه شوری از میان جمعیت برخاست. نه با حصر خانگی و نه با حصر صدا و تصویر و خبر نمیتوان خاطره تاریخی مردم را پاک کرد. به گوش اپوزیسیون و اپوزیسیون عمدتا خارج از کشور هم باید این فریاد شادی رسیده باشد، گرچه آنها نیز مانند "قدرت" در جمهوری اسلامی عادت دارند خود را به ناشنیدن بزنند.


یادداشت روزنامه اعتماد

تفکر انجمن حجتیه

این روزها درایران چه‌میگوید!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 10 هزار و 330 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com