سرمقاله راه توده 593

در مناظره انتخابات 96

کدام‌توطئه را بایدخنثی کرد؟

 

ایران نباید بهانه ساز فاجعه شود

رویاهای ترامپ در برابر

واقعیت ها رنگ می بازد!

(پیک هفته ۱۰۹) 24 فروردین  1396 برابر با 13 آوریل 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------


پر خواننده ترین خبر و گزارش پیک نت 23 فروردین (روز گذشته) تحلیل تاج زاده از تحریم انتخابات در کشورهای مختلف جهان بوئد که روی فیسبوک و کانال تلگرام روزنت پیک نت جمعا 10 هزار و 576 خواننده داشت. این آمار غیر از آمار خوانندگان سایت پیک نت است که معمولا بیش از سه برابر جمع آمار تلگرام و فیسبوک پیک نت است.


22-23 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-23 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-23 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-23 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها



22-23 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


22-23 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی



ترامپ زیر فشار مخالفان

جنگ و مقابله با روسیه

تقریبا بیش از بیست نفر از همکاران سابق سازمانهای اطلاعاتی امریکا نامه سرگشاده ای به دونالد ترامپ نوشته اند. آنها در این نامه از ترامپ تقاضا کرده اند هرچه زودتر این اتهام را  که دولت سوریه مسئول مرگ قربانیان گاز سمی در ادلیب است، مورد تجدید نظر قرار دهد. افزون بر این، آنها از ترامپ خواسته اند که به سیاست رویاروئی با روسیه پایان دهد. همزمان با انتشار این نامه، وزیر خارجه امریکا وارد مسکو شد. ورود او به مسکو با استقبال سرد روبرو شد، چنان که حتی وزیر خارجه روسیه نیز به استقبال او نرفت و یکی از معاونان وزارت خارجه روسیه به همراه سفیر امریکا در مسکو در فرودگاه حاضرشدند. پس از چند ساعت گفتگو در اتاق های دربسته دو وزیر خارجه در یک کنفرانس خبری حضور یافتند که عمدتا وزیرخارجه روسیه سخن گفت و مواضع روسیه را در برابر حوادث سوریه و وعده های پیش از انتخاباتی ترامپ و اقدامات پس از انتخاباتی او را بر شمرد.

وزیر خارجه روسیه جنجال بر سر بمباران شیمیائی سوریه و سپس موشک پرانی دو ناو امریکائی از دریای مدیترانه به سوی سوریه را یک نمایش و بهانه تراشی اعلام کرد. یعنی همان تحلیل و ارزیابی که در نامه 20 تن از همکاران سابق سازمان های اطلاعاتی امریکا مطرح شده است. ترجمه این نامه که از سوی مترجم برجسته زبان آلمانی "رضا نافعی" به فارسی برگردانده شده را در همین شماره پیک نت می خوانید. همچنان که ترجمه بخشی از مصاحبه پوتین درباره ناتو و موشک پرانی به طرف سوریه را به نقل از "راشا تودی" در همین شماره پیک نت می خوانید.


نامه 20 مقام اطلاعاتی امریکا

خطاب به ترامپ در باره خطر جنگ

تقریبا بیش از بیست نفر از همکاران سابق سازمانهای اطلاعاتی امریکا نامه سرگشاده ای به دونالد ترامپ نوشته اند. آنها در این نامه از ترامپ تقاضا کرده اند هرچه زودتر این اتهام را  که دولت سوریه مسئول مرگ قربانیان گاز سمی در ادلیب است، مورد تجدید نظر قرار دهد. افزون بر این، آنها از ترامپ خواسته اند که به سیاست رویاروئی با روسیه پایان دهد.

یادداشت برای  پرزیدنت ترامپ

از سوی  Veteran Intelligence Professionals für Sanity

موضوع: سوریه:  آیا " حمله با سلاح شیمیائی "  واقعیت بود؟


پوتین:

اختیاراعضای ناتو در دست امریکاست!


این ساختمان فرسوده

خود یک تاریخ است!


مصطفی تاج زاده:

انتخابات 96

تکرار انتخابات 76 خواهد شد


راه توده شماره 593 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 593 (پنجشنبه 24 فروردین ماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله و چند مقاله دیگر این شماره اختصاص به انتخابات ریاست جمهوری دارد که بزودی برگزار میشود. از جمله مقالاتی با عناوین "پراکندن مردم از دور روحانی سیاستی حکومتی است"، " پوست خربزه انتخابات 96 زیر پای نامزدها"، "جوانگرانی رهبر از نوع احمد جنتی". علاوه بر ادامه انتشار بخش هائی از کتاب "برخی بررسی پیرامون جنبش های اجتماعی ایران" به قلم احسان طبری و همچنین شکل گیری ارتش واحد ایران به قلم علی گلاویژ، مطالبی را دراین شماره می خوانید پیرامون نقش کلاه سفید ها در سوریه، روسیه در انتظار تحولات مهم داخلی، بحران های امریکا و رویاهای ترامپ، انتخابات اکوادور.


منتخب اخبار روزهای گذشته


کودکانی که قربانی توطئه

حمله موشکی به سوریه شدند

گلوبال ریسرچ


بازنده و برنده

تحریم انتخابات در چند کشور

کانال فردای بهتر- مصطفی تاجزاده


7 کشوربزرگ سرمایه‌داری
دندان نشان ایران میدهند!


مرور مطبوعات 20 فروردین

گورستان "خاوران" را باید

ستاد انتخاباتی رئیسی کرد!


باتهام قتل همسر و مادر بزرگ همسر

محاکمه پزشک تبریزی

بزودی در این شهر آغاز میشود


نوروز امسال 19 تن مواد مخدر کشف شد

70 کیلو شیشه

700 هزار جوان معتاد!


مراسم یاد بود رکن الدین خسروی

انجمن تئاتر ایران و آلمان، بعنوان پاسدار تئاتر ایران در خارج از کشور، قرار است مراسم بزرگذاشت یکی از برجسته ترین کارگردانان تئاتر ایران "رکن الدین خسروی" را برگزار کند. رکن الدین خسروی در نیمه دوم سال گذشته، در مهاجرتی ناخواسته چشم بر جهان فرو بست و پیکرش از انگلستان به تهران منتقل شد. مراسم تشییع و خاکسپاری خسروی از تالار رودکی (وحدت) برگزار شد و حجت الاسلام دعائی سرپرست روزنامه اطلاعات بر آن نماز خواند. جمع زیادی از هنرمندان و چهره های سیاسی کشور در این مراسم حضور داشتند.

 رکن الدین خسروی نویسنده، کارگردان تئاتر و مترجم ، چهره ای ماندگار در تاتیر معاصرایران است. هنرمندی که  بسیاری  از دست اندرکاران تاتر معاصر هنر آموز  مکتب او بودند و هستند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 9 هزار گذشت

 و به 9330 عضو رسید


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com