ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همه نگران بی ثباتی آینده

مرکل زودتر از ترامپ

خود را به مسکو می رساند!

 
 
 
 

در آلمان اعلام شد که صدر اعظم این کشور دوم ماه آینده، یعنی کمتر از دو هفته دیگر برای دیدار و مذاکره با مقامات روسیه و از جمله رئیس جمهور این کشور "پوتین" راهی مسکو می شود.

با آنکه دستور کار این دیدار و مذاکره مسائل مربوط به اوکرائین و سوریه اعلام شده، اما آینده اتحادیه اروپا، تحرکات نظامی ناتو در اطراف روسیه و بویژه خرید نفت و گاز از روسیه نیز بخش مهم دیگری از مذاکرات خواهد بود. آلمان نگران جنگ در خلیج فارس و بسته شدن راه انتقال نفت از این منطقه به اروپا و در راس همه کشورهای نیازمند نفت "آلمان" است. با یک ماجراجوئی امریکا، نظیر آنچه در موشک پرانی به سمت سوریه و پرتاب عظیم ترین بمب غیر هسته ای در افغانستان اروپا از نفت خلیج فارس محروم می شود. همین نگرانی را چین و هندوستان بعنوان دو مصرف کننده عمده نفت ایران و کشورهای خلیج فارس نیز دارند. صدراعظم آلمان به نوعی، بعنوان سخنگوی کشورهای اروپائی عضو اتحادیه اروپا نیز به مسکو می رود. آلمان می کوشد جلوتر از امریکا مشکلات این کشور و اتحادیه اروپا با مسکو را حل کند و ابتکار عمل را از ترامپ بگیرد. این همان نقشه ایست که ترامپ برای حرکت از روی سر اتحادیه اروپا داشت و هنوز هم شاید داشته باشد اما با مقاومت های جدی در خود امریکا روبرو شده است.

خبرگزاری و سایت اسپوتنیک روسی در همین زمینه نوشت: مقامات آلمان هدف از سفر صدر اعظم این کشور به مسکو را در چارچوب نشست آینده کشورهای  جی 20 نیز میدانند. نشستی که در ماه ژوئیه در هامبورگ برگزار خواهد شد.

اسپوتنیک اضافه می کند: سیاستمداران آلمانی موقعیت در اوکرائین را بسیار خطرناک ارزیابی می‌کنند و در عین حال معتقدند ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نظم جهان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در امریکا را دگرگون کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: