ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزگذشته

سفر بشار اسد به تهران

همه خبرگزاری ها را غافلگیر کرد

 
 
 
 
 

 

روز گذشته (دوشنبه) بشار اسد رئیس جمهور سوریه وارد تهران شد و با رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی دیدار و مذاکره کرد. در هر دو دیدار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز حضور داشت. در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی، بشاراسد گفت:

جنگ سوریه مشابه جنگ 8 ساله بود. جمهوری اسلامی در جنگ سوریه فداکارانه در کنار ما بود و لازم است موفقیت کنونی را به شما و همه ایرانیان تبریک بگویم و از آنان قدردانی کنم.

امروز در سوریه، کُردها و عشایر روابط خوبی با دولت دارند و حتی برخی گروهها که سابقه درگیری و اختلاف با دولت داشتند، امروز بر خلاف نظر آمریکا و عربستان سعودی با دولت همراه شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی نیز گفت:

جمهوری اسلامی ایران، از کمک به دولت و ملت سوریه افتخار می‌کند. سوریه با استقامت و همراهی مردم آن توانست در مقابل یک ائتلاف بزرگ از آمریکا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ایستادگی کند و با پیروزی از این حادثه خارج شود.

مسئله منطقه حائل که آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند، توطئه‌ ای خطرناک است که باید با قاطعیت آن را رد کرد و در مقابل آن ایستاد. برنامه آمریکایی‌ها برای حضور مؤثر در مرز عراق و سوریه هم نمونه‌ای دیگر از توطئه های امریکاست.

شما با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه بوسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت.]

در دیدار بشار اسد با روحانی نیز روحانی گفت:

جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه علیه تروریسم در سوریه همواره در کنار مردم و دولت این کشور ایستاد و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده است.

ایران آماده مشارکت در روند بازسازی سوریه است، هران در روند ثبات، بازگشت آوارگان و فرآیند سیاسی داخلی نیز در کنار دمشق خواهد بود.

در اجلاس اخیر سوچی سران ایران، روسیه و ترکیه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید و هرگونه ادامه حضور نیروهای خارجی و آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه را محکوم کردند.

ایران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود.

بشار اسد نیز در پاسخ گفت:

دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های برادرانه ایران در مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: