ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی با حسرت به یک مصاحبه

قطار تهران- رشت از 53 تونل

و از پل 1430 متری میگذرد!

 
 
 
 
 

 

خبرگزاری ایرنا با مدیرکل راه آهن شمال درباره خط آهن تهران- رشت مصاحبه کرده است. این مصاحبه کوتاه را باید خواند تا عمیق تر دانست که چرا و چگونه مقامات از بیان چهار جمله عاجزند و خبرگزاری ها از آنها عاجر تر. توصیه می کنیم حتما بخوانید.

جان کلام در این مصاحبه اینست که ما استخراج کرده ایم:

«خط آهن تهران- رشت، از قزوین تا رشت 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته شده است ایستگاه راه آهن رشت جنب استادیوم سردار جنگل این شهر است و اداره کل راه آهن در میدان انتظام جنب آتش نشانی رشت واقع است. قیمت بلیت تهران- قزوین جداگانه حساب می شود و قیمت قزوین – رشت 51 هزار و 250 تومان است. البته تا 23 اسفند این قیمت 40 هزار تومان است.»

 

حالا اصل خبر را به نقل از خبرگزاری ایرنا بخوانید:

 

« مدیرکل راه آهن شمال 2 غروب پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در حال حاضر ، قیمت بلیت مسیر ریلی رشت - قزوین 51 هزار و 250 تومان پیش بینی شده که تا بیست و سوم اسفندماه جاری 40 هزار تومان عرضه می شود.

روزانه ساعت هشت صبح از تهران به سمت رشت و ساعت 18 از سمت رشت به تهران، یک سرویس رفت و برگشت قطار را خواهیم داشت ضمن اینکه در ایستگاه‌های بین راهی توقف ندارد.

مردم می توانند بلیت خود را به صورت حضوری از شرکت های مسافرتی و یا از طریق سایت رجا، سفیر، ریل و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تهیه کنند.

اولین مسافران ریلی رشت- قزوین با تهیه بلیت، امروز ( چهارشنبه) ساعت 18 از رشت به سمت تهران حرکت می کنند که پیش بینی می شود فعلا بدلیل تثبیت خط ، قطار این مسیر را طی چهار ساعت بپیماید.

روز گذشته نیز 120 نفر از خانواده های معظم شهدا از رشت عازم مشهد مقدس شدند.

راه اهن رشت - قزوین دیروز توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح شد . ایستگاه رشت جنب استادیوم سردار جنگل رشت و اداره کل راه آهن در میدان انتظام جنب آتش نشانی واقع است.

راه آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته شده است برای احداث راه آهن قزوین - رشت بیش از 25 کیلومتر تونل، حدود 9 کیلومتر پل بزرگ، 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام و افزون بر یک هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شده که با قیمت گذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شود

(تونل دستگاه است؟ در کدام کشور جهان نکات خبری یک خبر آخر خبر می آید؟ غرب و یا صبح مصاحبه کردن چه اهمیتی دارد که قید شود؟ خبرنگار هم یادش رفت بپرسد: جمع بلیت یکسر تهران- رشت چقدر است؟ آیا مردم اول باید بیایند قزوین و سپس از قزوین دوباره بلیت خریده و بروند؟ وقتی فارسی امام جمعه ها آن افتضاحی باشد که هر غروب جمعه از سیما و صدا پخش می شود و فارسی متن کتاب های درسی چیزی بین عربفارسی باشد، فارسی مدیرکل هم همین است که خواندید. خبرنگاری هم که آموزش لازم ندارد. کافی است خودی باشد، بقیه اش پیشکش!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: