ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

5 بانک سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی

سپاه و ارتش با چه مجوزی

و کدام دلیل وارد بانکداری شدند

 
 
 
 
 

 

5  بانک نظامی- سپاهی بالاخره ادغام شدند در بانک سپه و روحانی اعلام کرد که این اقدامی بود دشوار که سرانجام عملی شد.

آنچه که انجام شد با چراغ خاموش انجام شد. یعنی برای مردم آشکار نشد که این بانکها به نام چه افرادی عمدتا در دوران احمدی نژاد تاسیس شدند؟ دفتر سود و زیانشان کجاست؟ تحت کنترل چه نهادی فعالیت می کردند و در بحران بالا کشیدن سپرده های مردم که دولت مجبور شد از جیب خود مردم سپرده های آنها را پرداخت کند چقدر نقش داشتند. وقتی روحانی در گیلان گفت که همانها که موسسات اعتباری درست کرده و پول مردم را خورده بودند، مردم را هم برای مطالبه پولشان از دولت به خیابان کشاندند و دولت چاره ای نداشت که ضرر و زیان آنها را بدهد. آنها که اینگونه "دوسره" بار کردند چه کسانی بودند؟

1- بانک انصار، ابتدا صندوق پس انداز و قرض الحسنه انصار المجاهدین ( متعلق یه بنیاد تعاون سپاه) بود و بعد شد مؤسسۀ مالی و اعتباری و در سال 89 به عنوان یازدهمین بانک غیر دولتی مجوز گرفت.

2- بانک قوامین هم اول صندوق قرض الحسنۀ ناجا بود و بعد شد مؤسسه پس انداز و قرض الحسنۀ قوامین و در شهریور 91 به عنوان بانک قوامین مجوز گرفت.

3- بانک مهر اقتصاد هم اول مؤسسه قرض الحسنۀ بسیجیان بود و بعد شد مؤسسۀ مالی و اعتباری مهر و در مهر 92 به عنوان بانک مهر اقتصاد وارد صحنه شد.

4- مؤسسۀ کوثر هم اول پس انداز قرض الحسنۀ کوثر بود و بعد به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری متعلق به وزارت دفاع در سال 90 مجوز گرفت.

5- بانک حکمت متعلق به بنیاد تعاون ارتش هم اول مالی و اعتباری بود و سال 89 شد بانک حکمت ایرانیان.

مجموع شعبه های این بانک های نظامی نزدیک به سه هزار شعبه است. یعنی چیزی نزدیک به تعداد کل شعبه های بانک ملی در سراسر کشور! حتی در گوشه ای از زمین پادگان های نظامی شعبه این بانکها دایر بود.

اگر این بانک ها حالا که ورشکست شده اند در یک بانک غیر ورشکسته (بانک سپه) ادغام می شود، ضرر و زیان آنها را بانک سپه و بانک ملی و در حقیقت دولت باید بدهد؟ دلیل ورشکست شدن این بانکها چرا اعلام نمی شود؟ مدیران آنها چه کسانی بودند و الان کجا هستند و چقدر پاسخگوی فاجعه ای هستند که بوجود آوردند. آیا احمدی نژاد و سیستم بانکی دوران او یک تنه تصمیم گرفتند برای این بانکها مجوز رسمی صادر کنند و یا دستور از جای دیگری صادر شده بود؟ آیا سپاه و ارتش از روی سر رهبر بعنوان فرمانده کل قوا بانک تاسیس کردند؟ اگر با اجازه و توصیه او بوده با کدام هدف سپاه و ارتش وارد بانکداری شدند؟

چرا واقعیات به مردم گفته نمی شود؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: