ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با سید احمد خاتمی

خبرگان رهبری هنوز هیچ

جایگزینی برای رهبری ندارد

 
 
 
 
 

 

به بهانه سالگرد انقلاب 57 خبرگزاری ایسنا با سید احمد خاتمی عضو هیات رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران مصاحبه بالا بلندی کرده که چند پرسش و پاسخ آن را بصورت خلاصه می خوانید:

 

احمد خاتمی: در چهلمین سالگرد، کسانی خیز برداشتند که چهره رژیم پهلوی را تبرئه کنند. این جریان را برخی از صاحبان فضای مجازی دنبال می‌کنند .

ما اول انقلاب چقدر دانشگاه و دانشجو داشتیم و الان چقدر؟ اول انقلاب چقدر خدمات به مناطق محروم داده می‌شد و الان چقدر؟ قبل از انقلاب فضای سیاسی و امنیتی چه شکلی داشت و الان چه شکلی دارد؟ بنابراین فقط می‌خواهم به چند ره‌آورد مسلم و بدون تردید انقلاب اشاره کنم که حتی خود طاغوتی‌ها هم ردش نمی‌کنند. بعد از انقلاب نزدیک به ۴۰ انتخابات کاملاً مردمی برگزار شده است که همه‌شان واقعاً انتخابات بود و واقعاً هم رأی مردم تأثیرگذار بوده است و این را هم بگویم که در انتخابات سال ۸۸ مقام معظم رهبری از جمهوریت نظام دفاع کرد.

- در دی‌ماه سال گذشته شاهد طرح شعارهایی با مضمون حمایت از رضاشاه در تجمعات تهران و شهرستان‌ها بودیم.

- اولاً اغتشاشات دی‌ماه سال ۹۶، اغتشاشات بسیار غیرقابل ذکری است. آتش‌بیار این معرکه کانال تلگرامی آمدنیوز بوده است

 از قول بعضی از مقامات قضائی به شما بگویم که می‌گفتند در جریان اغتشاشات در شهری ما ۲۰ نفر را دستگیر کردیم که همه‌شان پسرهای پولدارهای این شهر بودند. البته اگر کسی این سخن را بگوید که ما هیچ تقصیر و قصوری نداشتیم ادعای نادرستی است. تقصیر داشتیم و تقصیر ما این بوده که این انقلاب را درست به مردم معرفی نکردیم و خدماتش را درست به آنان منعکس نکردیم که من امیدوارم صداوسیمای جمهوری اسلامی در این عرصه فعال‌تر وارد شود .

- رهبری اخیراً به این موضوع اشاره کردند که حضور جوانان در فضای مجازی پررنگ‌تر از گذشته شود و این در حالی است که توئیتر و تلگرام فیلتر است و برای اینستاگرام هم زمزمه‌هایی مبنی بر فیلتر شدن شنیده می‌شود.

- من بر این باورم که متعهدان به انقلاب اسلامی و جوان‌های حزب‌اللهی وارد این فضا شوند، مستند بنویسند، اطلاع‌رسانی کنند و پاسخِ اراجیفِ پهلوی‌ساخته را بدهند.

- فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ از چه مسیری قرار است این اطلاع‌رسانی و حضور کسانی که به آنان اشاره کردید، انجام شود؟

- حرف اصلی ما یک کلمه است و آن این است که اگر کسی بگوید که فضای مجازی اصلاً نه، باید بگوییم که این آقا نه دنیا را می‌شناسد، نه ایران را. فضای مجازی یک واقعیت است و فناوری‌ای محسوب می‌شود که عامه مردم را در پوشش خود گرفته است؛ حرف ما این است که فضای مجازی آری، اما باید فرمانش دست نظام باشد. –

-  رهبری مدتی پیش درباره طرح «تابستان داغ» آمریکایی‌ها برای ایران سخن گفتند و اخیراً هم زمزمه‌هایی مطرح شده است که بحران‌هایی را در سال ۹۸ داشته باشیم، آیا امکان دارد که این بحران در سال آینده رخ دهد؟

- تابستان داغی که آنها انتظارش را می‌کشیدند اتفاق نیفتاد اما پیش‌بینی رهبری نشان از دوراندیشی این رهبر بزرگوار دارد که حتی برخی از رسانه‌های غربی نام مقام معظم رهبری را «دوراندیش‌ترین رهبر جهانی» گذاشته‌اند.

- برنامه‌های آینده مجلس خبرگان با توجه به اصلی‌ترین وظایف این مجلس مبنی بر انتخاب رهبری و نظارت بر او، چیست؟ خودتان هم در نشست خبری سال گذشته در قم گویا به شکل‌گیری کارگروه تعیین رهبری در خبرگان اشاره کرده بودید.

- متأسفانه از آن حرف گذشته بنده، سو برداشت شد. از من سوال کردند در رابطه با رهبری، تدبیر خبرگان چیست؟ من هم آمدم و تدبیر را گفتم اما اینچنین منتشر کردند که خبرگان در پی انتخاب رهبر جدید هستند و مقدماتش را هم فراهم کرده‌اند. این یک سوءاستفاده بود. خدا را شکر، رهبری ما در با نشاط‌ ترین وضعیت خودشان قرار دارند و اهل ورزش و پیاده‌روی هستند اما طبیعی است که باید به فکر آینده نظام هم بود. حال اگر از من بپرسید شخص خاصی را در نظر گرفته‌اید، بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است. این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم. نه؛ اصلاً اینکه فرد خاص یا افرادی باشند، مطرح نشده است. این را گفتم برای اینکه هم شما و هم کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند توجه داشته باشند که من بی‌اطلاع نیستم و اگر اطلاعی در این رابطه وجود داشته باشد یکی از کسانی که باید مطلع باشد بنده هستم که می‌خواهم سخنگوی آقایان در خبرگان باشم. اما مجلس خبرگان باید راهکار و تدابیرش را در این عرصه داشته باشد و دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: