ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به امید داشتن یک پشت جبهه از مهاجرین

ترکمن ها و عرب ها را، ترکیه

به کردستان سوریه باز می گرداند

 
 
 
 
 

 

اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته ارتش این کشور را لایق ترین نیرو برای مقابله با تروریسم در سوریه اعلام داشت و گفت: ما با همکاری روسیه و ایران منطقه را از فاجعه نجات خواهیم داد.

او مدعی شد که 4 میلیون آواره سوریه به ترکیه پناه آورده اند که بتدریج و با خاتمه جنگ به کشورشان بازخواهند گشت. او در ادامه گفت که تاکنون 300 هزار آواره سوری پس از عملیات ارتش ترکیه در شمال آن کشور به سر خانه و زندگیشان بازگشته اند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که محافل مطلع در ترکیه می گویند آن 300 هزار نفری که اردوغان می گوید به سوریه بازگشته اند اغلب مهاجرین و آوارگان ترکمن و عرب   سوریه اند که دولت ترکیه امیدوار است آنها به پشت جبهه ترکیه در شمال سوریه تبدیل شوند.

همزمان با موضعی که اردوغان بعنوان رئیس جمهور یک کشور مهم در پیمان نظامی ناتو، مغایر موضع امریکا، آلمان، فرانسه وکانادا در برابر کودتا در ونزوئلا گرفت، یک شرکت خصوصی آمریکایی به نام "واتر بلک" که از جمله شرکت های واسطه در امور امنیتی امریکاست اعلام کره که در قبال دریافت پول و کاستن از مخارج ایالات متحده  می تواند محافظت امنیتی و ضد تروریستی در منطقۀ حائل در خاک سوریه را که امریکا پیشنهاد آن را مطرح کرده برعهده بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: