منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 بهمن ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار ورزشی

 

درباره مسابقه فوتبال میان ایران و ژاپن در چارچوب جام ملت های آسیا که به باخت غافگیرانه 3 بر صفر ایران انجامید، داریوش دریامج خبرنگار با سابقه ورزشی ایران که بدلیل مهاجرت اجباری، مطبوعات ورزشی ایران از قلم و اطلاعات و بینش ورزشی او محرومند تفسیر کوتاه زیر را بلافاصله نوشته و در فیسبوک خود منتشر کرد:

شکست باور نکردنی تیم ملی فوتبال ایران از تیم ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا همه دوستداران این ورزش را غافلگیر کرد. از اینکه تیم ژاپن در این مسابقه ، برتر از تیم ایران ظاهر شد و نتیجه گرفت تردیدی نیست اما به باور من تیم ملی ایران مقهور بدشانسی و حوادث مترتبِ در هر بازی فوتبال که معمولا رخ میدهد، شد. زیرا گل اول مسابقه در شرایطی به ثمر رسید که بر اثر اشتباه مدافعین و به تصور آنکه بخاطر خطای فوروارد ژاپنی، داور مسابقه در سوت خود خواهد دمید یک لحظه غفلت کردند در حالی که در ادامه بازی، توپی را که از گوشه راست زمین ایران به روی دروازه فرستاده شد « یویا اوساکو» با سر در درون دروازه بیرانوند جای داد. این گل غیر منتظره در واقع روی اعصاب بازیکنان ایرانی که هر یک دیگری را مقصر آن تعلل می دانستند تاثیر بدی گذاشت و در راستای همین بهم ریختگی نظم تیمی ، خطای مدافع تیم ایران پنالتی ارزانی را نصیب ژاپنی ها کرد و با این گل، پیروزی ژاپنی ها در واقع محرز و تثبیت شد و از آن به بعد مشخص بود که تیم ایران حتی با به آب و آتش زدن خود هم راه به جایی نخواهد برد کما اینکه در ادامه همین سراسیمگی و تشنج عصبی تیم  در آخرین  دقیقه مسابقه گل سوم هم با ضربه « گنگی هاراگوجی» در دروازه ایران جای گرفت.

بنظر من داور مسابقه در مورد پنالتی می توانست ۵۰-۵۰ عمل کند. اگر چه داوران ناظر نیز تماس دست مدافع ایرانی با توپ را پنالتی اعلام داشتند اما چون آن مدافع بر اثر لغزیدن بر روی زمین، در حالی که کنترلش را از دست داد و بطور غیر عمد دستش به توپ اصابت کرد می توانستند تصمیم عادلانه تری بگیرند!

باخت ایران در این مسابقه گرچه به آروزی دیرینه دوستداران فوتبال ایران برای اخذ جام ملت های آسیا جامه عمل نپوشاند اما زحمت و تلاش فرزندان ایران را نباید سهل و دست کم بگیریم و دوباره شمشیر ها را بر علیه مربی آن از غلاف بیرون بیاوریم!

 

آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور ۱۷ کشتی‌گیر

https://www.isna.ir/news/97110804017

 

تصاویر/ روزنامه های ورزشی 8 بهمن 97

https://www.jamaran.ir/ -70/1106171


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: