ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

24 هزار طالب تغییر جنسیت درایران

6 هزار عمل جراحی

برای تغییر جنسیت در ایران

 
 
 
 
 

 

روزنامه «شرق» برای نخستین بار گزارشی درباره انجمن حمایت از تراجنسی های ایران که 12 سال است در ایران فعالیت می کند و تغییر جنسیت در ایران منتشر کرد. بموجب این گزارش که مشروح آن را در لینک زیر می توانید بخوانید، تاکنون 6 هزار عمل جراحی تغییر جنسیت در جمهوری اسلامی انجام شده و یا در نوبت و امکان عمل هستند. ظاهرا نخستین عمل با اجازه آیت الله خمینی صورت گرفته است.

در این گزارش که متاسفانه بیشتر شرح عمل جراحی و مشکلات بیمه و بیمارستان در آن مطرح شده و جنبه تخصصی برای افراد طالب تغییر جنیست پیدا کرده و خواندن آن میتواند خواننده ایرانی را خسته کند، آمده:

حدود ۲۴ هزار طالب تغییر جنسیت در ایران هستند. جراحی مرد به زن دشوارتر است. اینها چندین عمل دارند و با یک عمل تمام نمی‌شود. تا آخر عمر هم باید هورمون‌تراپی شوند. اینها یک عمل جراحی تخلیه دارند که یک قسمت از کار است. برای تبدیل به مرد سینه و رحم و تخمدان برداشته می‌شود و عمل‌های ترمیمی است که باید چیزهایی اضافه شود و آن بخش از عمل است که هزینه‌بر است. مردی که آلت تناسلی‌‌اش را تخلیه می‌کند، قانون‌گذار می‌گوید این فرد باید شناسنامه زن بگیرد و در خیلی‌ جاها می‌گوید تو هنوز زن نیستی و باید عمل‌های جراحی بیشتر و ترمیمی انجام دهی. تکلیف این افراد مشخص نیست.

در بیمارستان‌های دولتی عمل تخلیه با سه تا چهار میلیون تومان انجام می‌شود. ولی برای افرادی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند، در بیمارستان‌های غیردولتی این هزینه ممکن است به بالای هفت میلیون برسد. عمل‌های ترمیمی که شامل پروتز‌ها و لیزر‌ها و... است، به دلیل آنکه عموما شامل بیمه نمی‌شوند، می‌تواند تا ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. البته خیلی‌ها مایل نیستند عمل جراحی ترمیمی یا حتی اصلی را در ایران انجام دهند و به کشورهای دیگر مراجعه می‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: