ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 بهمن

تکرار جمله شاه درباره

زندانی سیاسی اتفاقی است؟

 
 
 
 
 

 

رئیس قوه قضائیه که رئیس مجمع مصلحت نظام شده و گفته میشود قرار است سیدابراهیم رئیسی حاکم شرع قتل عام 67 زندانیان سیاسی جانشین او شود، روز گذشته بشارت داد که 50 هزار زندانی بمناسبت 22 بهمن آزاد خواهند شد. از او سئوال کردند که این آزادی شامل حال زندانیان سیاسی هم می شود؟ و ایشان دقیقا همان پاسخی را داده که شاه در سال 55 به خبرنگار اعزامی نیویورک تایمز در تهران داد. هر دو گفتند که "در ایران زندانیان سیاسی نداریم".

این که شاه چه گفت و دو سال بعد چه تعداد زندانی سیاسی از زندان های اولین و قصر بیرون آمدند مورد بحث نیست. سئوال از رئیس قوه قضائیه اینست که «لطفا شما بفرمائید که چه افرادی و چه اتهامی و یا جرمی چه در ایران و چه در دیگر کشورها "سیاسی" است؟» شاید این گره کور در جمهوری اسلامی با پاسخ به این سئوال باز شده و معلوم شود که این همه دانشجو، وکیل، نماینده کارگران، فعال حقوق بشر، فعال حقوق زنان، فعال محیط زیست، نماینده فرهنگیان و حتی آخوند و روحانی که در زندانها هستند چه نوع زندانی هستند؟ همه جاسوس و براندازند؟ اگر این باشد که زیر مجموعه این زندانیان هم همین اتهام را دارند و بنابراین یک ملت تبدیل شده به برانداز و جاسوس!

اگر در آن لیست 50 هزار نفره که قرار است از زندان آزاد شوند نام زندانیان بالا در آن نیست، پس نام چه کسانی هست که مورد عطوفت و بخشش رهبر قرار است قرار بگیرند؟ دزدان؟ قاچاقچی ها؟ بدهکاران؟ تیغ زن ها؟ زورگیرها؟ اسید پاش ها؟

ضمنا اینها که همه خرده پاها و دست به دهان ها هستند، والا دست به جیب ها که در زندان نمی مانند. نمونه آخرش مدیرعامل بانک سرمایه که با یک قلم وثیقه 10 میلیارد تومانی در زندان نماند و نیازی به  عفو ملوکانه نداشت!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: