ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه خبری وزیر نفت

کیهان و بنیاد مستضعفان

حکومتی اند و فرقی با هم ندارند

 
 
 
 
 

 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:

ما اکنون تلاش می‌کنیم آمریکا موفق نشود همانطور که در نوامبر هم موفق نبود و نتوانست همان‌گونه که به مردمش وعده داده بود نفت ما را صفر کند و مجبور شد معافیت به برخی کشورها بدهد. در آینده هم نمی‌تواند چرا که ما شبانه روزی تلاش می‌کنیم.

در جنگ نمی‌توان همه چیز را مطرح کرد. مردم غریبه نیستند اما آنچه مطرح می‌شود، مورد سوءاستفاده اشرار و اسرائیل قرار می‌گیرد. من بارها گفته‌ام در مورد تحریم یک کلمه نمی‌گویم تا امریکا سوءاستفاده کند با این حرف من، پمپئو هم یاد گرفت و گفت چیزی نمی‌گویم ایران استفاده کند.

بعضی می‌گویند اتاق تاریک داریم. ما برای دشمنان مردم ایران اتاق تاریک داریم. ما سعی می‌کنیم حفاظت اطلاعاتی بالا باشد.

زنگنه در پاسخ به انتقادهای خبرنگار «روزنامه کیهان» مبنی بر عطش خدمت وی و به‌کارگیری بازنشستگان در راس صنعت نفت گفت: عطش من برای خدمت از آقای شریعتمداری بیشتر نیست، زیرا ایشان هم مدیر دولتی است فرق نمی‍‌کند او هم مدیر دولتی است. مدیر دولتی نیست، کیهان یک شرکت دولتی است زیر نظر مقام معظم ولایت فقیه است درست مثل بنیاد مستضعفان، هیچ فرقی نمی‌کند مربوط به نظام هستید اما از قواعد دولتی تبعیت نمی‌کنید. اینکه یک شرکت از قوانین و مقرات دولتی تبعیت نمی‌کند به این معنی نیست که دولتی نیست.

وی خطاب به کیهان ادامه داد: وقتی جوان را به سر کار می‌آورم می‌گویید چرا جوان بی تجربه می‌آوری؟ اگر تجربه داشته باشد که دیگر جوان نیست، بالاخره جواب بدهید جوان خوب است یا خیر؟ فرمایشات رهبری را ببینید و تبعیت کنید، جلوتر از ایشان نروید و گرنه خوارج و فرقان می‌شوید.

برخی جریان‌ها از جمله روزنامه کیهان با کارشکنی علیه برجام نگذاشتند ما به صادرات نفت ادامه دهیم. صادرات ما در اردیبهشت ۹۷، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود، اما با روی کارآمدن ترامپ در کشور آمریکا صادرات نفت ما تحت فشار قرار گرفت که ربطی به برجام نداشت و اتفاقا نشانه این بود که برجام موفق بود و پس از کناره‌گیری آمریکا از برجام، فشارهای زیادی علیه صادرات نفت ما صورت گرفت و ما هم با این فشارها مقابله کردیم و سر تسلیم فرود نمی‌آوریم.

اگر برجام نبود، هرگز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس راه‌اندازی نمی‌شد و ما امروز کمبود بنزین داشتیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: