ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده فراکسیون کارگران مجلس

خصوصی سازی مشکل ساز است

کارگران چرا باید دستگیر شوند؟

 
 
 
 

 

سهیلا جلودار زاده عضو فراکسیون کارگری مجلس، در مصاحبه که با وی پیرامون اعتصابات و اعتراضات کارگران انجام شد؛ با احتیاط اشاره به واقعیت هائی کرد. از جمله درباره خصوصی سازی ها که عملا با فرمان رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر اصل 44 قانون اساسی صورت گرفت و آن هم نه واگذاری به بخش خصوصی سالم بلکه به شرکت های وابسته به سپاه و پایگاه خاتم الانبیاء و سازمان صنایع سپاه. جلودار زاده گفت:

چرا وقتی خصوصی سازی مشکل دارد، بخش خصوصی مشکل‌ساز شده و سیستم بانکی مشکل ایجاد می‌کند کارگر باید مجازات شود؟ بارها گفته‌ایم که مسائل صنفی را نباید با مسائل سیاسی ادغام کنیم.

این تفکیک در خصوص نیشکر هفت تپه تا حدی صورت گرفت و دیدیم که آن مساله تا حد زیادی حل شد.

کارخانه‌دار ورشکسته می‌شود و به زندان می‌رود و خانواده‌اش با مشکلات روبرو می‌شود؛ کارگر اخراج و بیکار می‌شود و بعد از اعتراض او را دستگیر می‌کنیم. به جای اینکه یک بار به ریشه‌های نارضایتی توجه شده و مرتفع شود همیشه این سناریو تکرار و این قربانی است که مجازات می‌شود.

الان این کارگران هستند که نمی‌خواهند فولاد ملی از بین برود و نیشکر نابود شود؛ آنها می‌خواهند کار و محیط کارشان حفظ شود. چه اصراری است که از خطاکار حمایت شود و به قشر زحمتکش و دلسوز جفا شود.

خصوصی‌سازی باید متوقف شود؛  چرا که این روند براساس قانون صورت نمی‌گیرد؛ دولت در ازای پول ناچیزی که دریافت می‌کند و سازمان خصوصی‌سازی هم برای انجام وظیفه و خلاص شدن از این موضوع راهی را در پیش گرفته‌اند که عایدی آن برای مردم به خطر افتادن زندگی زحمتکشان و دلسوزان است. واگذاری به نااهلان باعث هتک حیثیت نظام و هتک آزادی کارگران می‌شود


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول دی ماه

 
 

اشتراک گذاری: