ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتکو با علی رازینی رئیس دادگاه روحانیت

درباره جانشین آملی لاریجانی

من نباید جواب بدهم، آقا میداند

 
 
 
 
 

 

تا چند ماه دیگر (مرداد 98) دوره ریاست لاریجانی آملی بر قوه قضائیه تمام می شود و از هم اکنون حدس و گمان هائی درباره جانشین برای وی آغاز شده و برخی روحانیون دارای سوابق قضائی نیز صابون نشستن بر کرسی ریاست قوه قضائیه را به دل زده اند. علاوه بر شایعاتی که درباره سیدابراهیم رئیسی بعنوان جانشین لاریجانی می شود، علی رازینی رئیس سابق دادگاه های انقلاب هم همین صابون را به دل زده و در مصاحبه بلند بالائی که با خبرگزاری دست راستی تسنیم کرده نخست لابلای مصاحبه سوابق قضائی خود را مطرح کرده و سپس انتقادهای نرمی که از قوه قضائیه دارد را هم مطرح کرده است. علی رازینی یک دوره جانشین اسدالله لاجوردی در زندان اوین هم شد و اکنون عضو مجلس خبرگان است. یک بار از یک ترور جان به سلامت برده که جزئیات آن فاش نشده اما ظاهرا به اختلافاتی باز می گشته که وی با شبکه ای از روحانیون مشهد داشته است. رازینی دستی هم در قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 داشته اما نه به پر رنگی نقش رئیسی و دو قاضی دیگر یعنی اشراقی و نیری.

تسنیم از او درباره قتل عام 67 هم سئوال می کند و رازینی می گوید:

منافقین خیز جدیدی برداشته بودند و آن زمانی بود که عملیات مرصاد انجام شد و از عراق دوباره سازماندهی کردند و آمدند که کشور را فتح کنند و شهرهایی را بگیرند و حکومت ایجاد کنند.
در واقع آن زمان امام مصلحت دیدند با کادرهای اینها برخورد شود. کسانی که جرائم جدیدی در زندان داشتند با آن جرائم برخورد شود. آنها در زندان سازماندهی کرده بودند برای الحاق به منافقین در صورت فتح حکومت.

تسنیم نمی پرسد و رازینی هم نمی گوید که در آن قتل عام چرا شمار زیادی از زندانیان غیر مذهبی که هیچ مناسباتی با مجاهدین خلق نداشتند و دوران زندان و محکومیت خود را می گذراندند اعدام شدند؟ و یا شمار اعدام شدگان جمعا چه تعداد بوده و درکجا دفن شده اند؟

رازینی درباره قوه قضائیه می گوید:

قوه قضائیه چهره مطلوبی که باید باشد، هنوز نیست.

سئوال: مرداد 98 دوره آقای آملی لاریجانی تمام می‌شود؛ می‌دانید چه کسانی مدنظر هستند؟

جواب: این سوالی نیست که من جواب بدهم؛ باید از آقا سوال کنید. (می‌خندد) گزینه‌های مختلف را می‌شنویم.

سئوال: سوابق تحصیلی شما؟

پاسخ: 10 سال داشتم که در سال 42 به حوزه رفتم و دبستان هم نرفتم، چه برسد به دبیرستان!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: