ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با وزیر آموزش و پرورش

نهادهای موازی فرهنگی

مثل زالو به بودجه چسبیده اند

 
 
 
 

 

وزیر آموزش و پرورش در چند جبهه وارد جنگی شده که اگر از پای درش نیآورند شانس آورده است! البته خیز برداشتند که در مجلس استیضاح و برکنارش کنند اما زورشان نرسید چرا که بصورت طبیعی استیضاح کنندگان همدست مافیای کنکور معرفی می شدند. مشق شب بچه ها را هم علم کردند و رفتند از آیت الله سبحانی هم فتوا گرفتند و او هم متر نکرده پاره کرد و گفت در قرآن هم مشق شب واجب است. البته دیروز حرفش را اصلاح کرد و گفت منظورم تکلیف شب بود نه مشق شب!

بهرحال محمد بطحائی از جمله چند وزیری است که اگر بتوانند زیر پایش پوست خربزه خواهند انداخت. او در باره بودجه با روزنامه ایران مصاحبه کرده و گفته است:

رویکرد دولت و نهادهای حاکمیتی تجمیع نهادهای موازی فرهنگی و همراستا کردن آنهاست.

و با اشاره به ردیف‌هایی که در قانون بودجه به دستگاه‌های مختلف فرهنگی اختصاص می‌یابد، می‌گوید:

هرچند ممکن است این اعتبارات، چشمگیر نباشد، اما اگر همین اعتبارات یکجا تجمیع شود، حتماً می‌تواند اثر بیشتری بگذارد. البته باید قبول کرد که مقاومت‌ها در این زمینه سنگین است. هیچ کس نمی‌پذیرد که به نفع دیگری و حتی به نفع کودکان و دانش‌آموزان کنار بکشد، یا نهاد و مؤسسه‌ای نمی‌پذیرد به نفع اینکه بخاری‌ای در زاهدان آتش نگیرد، بچه‌ها جان خود را از دست ندهند و سقفی فرو نریزد، کنار بکشند و بخواهند بودجه‌ای نگیرند. خواست من تقویت مسئولیت اجتماعی است تا درنهایت باعث شود اعتبارات پراکنده‌ای که در حوزه فرهنگ بین دستگاه‌های مختلف توزیع می‌شود، تجمیع شود و برای آموزش و پرورش هزینه شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: