ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 دیماه

پیوستن کردهای سوریه

به ارتش دولت این کشور!

 
 
 
 
 

 

کردهای سوریه که هفته گذشته فشرده ترین مذاکرات سیاسی را در مسکو داشتند، روز گذشته و در آستانه ورود یک هیات سه نفره امریکائی به ترکیه، حساب خود را بکلی از امریکا جدا کرده و اعلام داشتند:

«مناطق تحت اداره کردهای سوریه بخشی از کشور سوریه است و همکاری بخش خودگردان کردهای سوریه با دولت سوریه اجتناب ناپذیر است. مذاکرات مان با دولت سوریه درباره نحوۀ ادارۀ منبج ادامه دارد و در صورت تفاهم نه تنها شامل منبج بلکه شامل تمامی مناطق تحت کنترل مان خواهد شد."

این اعلام نظر، آب پاکی را روی دست دولت ترکیه که به بهانه مبارزه با تروریسم قصد اشغال نظامی بخش شرقی فرات و استقرار ارتش ترکیه به جای واحدهای نظامی امریکائی در سوريه را داشت ریخت.

هیئت سه نفرۀ آمریکايى شامل جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جیمز جفری نماینده ویژه امریکا درامور سوریه و سفیر سابق امریکا در ترکیه و جوزف دانفورد رئیس ستادمشترک ارتش امریکا می باشد. جان بولتون در آستانه سفر به ترکیه اعلام داشت که امریکا مایل نیست ارتش ترکیه بدون همآهنگی با امریکا دست به اقدامات نظامی در خاک سوریه علیه کردها بزند. کردهای سوریه حتی روی این اظهار نظر جان بولتن نیز دیگر حساب نکردند زیرا میدانند که ترکیه عضو ناتو و متحد نظامی امریکاست و امریکا در یک بده بستان سیاسی – نظامی می تواند کردهای سوریه قربانی مناسبات با ترکیه کند.

همزمان با این اظهار نظر، "ردور خليل" سخنگوی یگان های مدافع خلق کرد اعلام کرد که واحدهای این یگان در کنار ارتش سوریه در شمال این کشور مستقر خواهند ماند.

سفر هیات سه نفره امریکا و اظهارات جان بولتن نشان میدهد که امریکا از پیوستن کردهای سوریه به ارتش این کشور و تبدیل روسیه به پل ارتباطی میان آنها بسیار نگران است. عکس: فرماندهان ارتش سوریه و کردهای سوریه

 در همین رابطه بخوانید

: http://www.pyknet.net/1397/03dey/16/page/kurds.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 دی

 
 

اشتراک گذاری: