ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهائی از درون بیت رهبری در یک مصاحبه

درباره جانشینی مجتبی آقا گفت:

نظری ندارم، خبرگان تصمیم بگیرند

 
 
 
 

 

بخش هائی از مصاحبه مشروح خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" با محمد حسین خوشوقت مدیر کل اسبق مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی:

ایرنا: بد نیست در مورد اتهاماتی که علیه آیت الله خوشوقت تحت عنوان «نقش ایشان در صدور فتوای قتل های زنجیره ای» مطرح می شود هم توضیحاتی دهید.

خوشوقت: این تهمت، یکی از ظلم های بزرگی بود که در حق این مرد خدا روا داشته شد. به اعتقاد من، بدخواهان با وارد ساختن تهمت صدور فتوای قتل دگر اندیشان، می خواستند در واقع، مقام معظم رهبری را هدف قرار دهند. با مطالعه بازجویی مکتوب اما جعلی منسوب به سعید امامی، می توان به این مقصود پی برد. در آن جا نوشته اند که سعید امامی گفت که آیت الله خوشوقت هم آمدند و گفتند نباید به این ها (قربانیان دگر اندیش) رحم کرد! این به اصطلاح اعترافات، یا جعلی است و یا اگر جعلی نباشد، تحت بدترین شکنجه های جسمی و روحی صورت گرفته و در آن شرایط ، متهم، مجبور بوده هر آن چه بازجویان دیکته می کنند، بنویسد. حتما بازجویی های جنایت آلود و شرم آوری که از همسر سعید امامی صورت گرفته است را دیده اید.

من شخصا از پدر، در مورد این اتهام علیه ایشان سوال کردم. صریحا و قاطعانه آن را رد کردند .

به ایشان عرض کردم اجازه می دهید مراتب را به نقل از شما و یا از سوی خود، رسما تکذیب کنم و پاسخ تهمت زنندگان را بدهم؟ فرمودند «صلاح نمی دانم چون قصد این ها بازی سیاسی با افکار عمومی و آلوده کردن فضاست. با این کار، وارد بازی در زمین دشمن خواهیم شد»

 

ایرنا: همشیره جنابعالی همسر آقا سید مصطفی خامنه ای فرزند ارشد مقام معظم رهبری هستند. چه سالی و چگونه این وصلت صورت گرفت؟

خوشوقت: این وصلت سال 1372 اتفاق افتاد. پدر مقید بودند که فرزندانشان با خانواده هایی متدین و هم سنخ از نظر فرهنگی و اجتماعی ازدواج کنند. در مورد همشیره دوم من خواستگارهایی مراجعه کرده بودند، اما با جواب منفی مواجه شده بودند.

پدر من ارادت بسیار بسیار زیادی به مقام معظم رهبری داشتند و شخصیت و سبک زندگی شان را تمجید می کردند. پدر از طرفی حاج اقا مصطفی را می شناختند که چه فرد نازنین و متدین و خوبی است. بنابراین، با مشورت همشیره و والده، با خواستگاری موافقت کردند. سپس همسر مکرمه مقام معظم رهبری هم به منزل ما تشریف آوردند و از همشیره من خواستگاری کردند. این روند و مراسم ازدواج خیلی سریع و ساده برگزار شد. چون طرفین ساده زیست بودند و معتقد به سادگی در امر ازدواج.

در مراسم بله بران همشیره که در منزل مقام معظم رهبری برگزار شد، حضور داشتم. بستگان درجه یک دو طرف هم حضور داشتند. از آن طرف هم فرزندان مقام معظم رهبری و برادر همسر ایشان بودند. آقای حجازی و چند نفر دیگر هم بودند.  این مراسم در یک خانه پیش ساخته ساده برگزار شد! منزل مقام معظم رهبری در همین کانکس بود! غرب منطقه ریاست جمهوری در خیابان آذربایجان، یک فضای خالی بود که در آن جا با کانکس یک ساختمان یک طبقه ای درست کرده بودند. محل کار مقام معظم رهبری هم در همین سازه قرار داشت.

دو تخته فرش ماشینی هم، کف این سالن حدودا 40 متری پهن بود.ناهار هم فکر کنم زرشک پلو با مرغ خوردیم. دوغ و سبزی خوردن هم بود. یک مزاح به یاد ماندنی هم از این جلسه در ذهن دارم.

من دایی های خیلی شوخی دارم. پدربزرگم هم همین طور بود. در مورد این که مهریه چقدر باشد آقا فرمودند اگر نظری هست بفرمایید.

پدر بزرگ و یکی از دایی های من که معمم اند و در شیراز زندگی می کنند، به شوخی شروع کردند به مطرح کردن موارد و رقم های عجیب و غریب .

دایی من گفتند در شیراز رسم است خانواده داماد یک کامیون نمک و چند ده کیلو ابریشم می دهند. پدربزرگ من هم گفتند در شیراز چند کیلو طلا هم می دهند'!

مقام معظم رهبری بلا فاصله پاسخ دادند: دو کیلو 'زرشک' هم می دهند!!

در این بین، پدر من هیچ صحبتی نمی کردند؛ فقط با این شوخی ها می خندیدند.

خانواده آقا مصطفی ساکن تهران هستند ولی خودشان در طول روزهای کاری هفته، در قم تدریس علوم حوزوی می کنند. ایشان حدود 52 سال و 3 پسر دارند.

ایرنا: حاج آقا سیدمجتبی چه؟

خوشوقت: معروف است که در میان آقازاده های مقام معظم رهبری، حاج آقا مجتبی شبیه ترین فرزند به ایشان هستند. چه از نظر چهره و چه از نظر ویژگی های فردی و اجتماعی. ولی این به معنای این نیست که ایشان در مسائل سیاسی کشور دخالت می کنند. البته ممکن است به خاطر جایگاهی که ایشان دارد، مورد مشورت برخی قرار گیرند. اما این که بدخواهان می گویند ایشان منشا اتفاقات سیاسی در کشوراست، نه این طور نیست.

ایرنا: برخی رسانه های بیگانه می گویند ایشان از گزینه های مد نظر مجلس خبرگان هستند.

خوشوقت: برخی محافل و رسانه های بیگانه، شایعه سازی می کنند تا شائبه موروثی بودن رهبری را پدید آورند. مقام معظم رهبری هم خودشان در خصوص کیستی گزینه اصلح برای رهبری آینده نظام، بلاشرط هستند. نه نظر مثبت دارند نه نظر منفی. ایشان می فرمایند مملکت مجلس خبرگان رهبری دارد که بر اساس قانون و ضوابط، از میان نامزدهای موجود، باید اصلح را بر گزیند. (اگر مجتبی مطرح نبود که نیازی به نظر مثبت یا منفی که خوشوقت به آن اشاره می کند نبود! پیک نت)

( عنوان اول این شماره پیک نت را در ارتباط با این مصاحبه بخوانید)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 دی ماه

 
 

اشتراک گذاری: