ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با محمد رضا باهنر

سپاه گل بی عیب

درجمهوری اسلامی نیست!

 
 
 
 
 

 

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس قبلی و دبیرکل انجمن مهندسان متحد حزب موتلفه اسلامی است که پس از فوت عسگراولادی پدرخوانده حزب موتلفه و بنیانگذار تشکل "پیروان رهبری" رهبری این تشکل را هم بدست گرفته است. او که در ماههای اخیر مواضعی اندک متفاوت با موتلفه اسلامی و دار و دسته جمنا و بقایان حامیان احمدی نژاد پیدا کرده با سایت "خبرآنلاین" گفتگوئی تازه کرده و گفته است:

 

سئوال: مردم فکر می کنند «اصولگرایان در سال های اخیر به نهادهای نظام خیلی چسبندگی پیدا کرده اند»

باهنر: من اول تأکید کنم، در کشور یکسری واقعیت ها داریم، یکسری هم مربوط به حس مردم است. اینها عموما امکان دارد بر هم منطبق نباشد. من یک مثال خیلی ساده تر بزنم مثلا ممکن است در یک کشور یا منطقه ای امنیت باشد ولی احساس امنیت نباشد. نظام و حاکمیت هم مسئول امنیت و هم مسئول حس امنیت است.

سئوال: نظام انتخابات مشکل دارد؟ به جای آنکه فشار بررسی صلاحیت ها را بر شورای نگهبان قرار دهیم، بهتر نیست نظام انتخاباتی حزبی باشد؟

باهنر: یکی از راه حل ها تحزب است. یک رویکردی در مجموعه اصولگراها هست که البته هزینه اش را هم دارند می پردازند. و آن اینکه اصولا از نهادهای وابسته به نظام حمایت می کنیم. نکته دوم که من حتی درباره جمنا هم دوره گذشته دو سه مرتبه بحث کردم و یکسری اشکالات نیز به جمنا وارد می دانم اما جمنا منافع زیادی داشت. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، ۴ کاندیدای ریاست جمهوری داشتیم که هر کدام ۱۲ درصد رأی آوردند، در سال ۹۶ یک نفر ماند و ۴۰ درصد رأی آورد . این خیلی قدم خوب و رو به جلویی است.

اما جمنا یک اشکالاتی هم داشت. یکی از اشکالاتش همین بود. یعنی در افکارعمومی این طور برداشت شد که اصلا جمنا ساخته و پرداخته سپاه است. (مبتکر تاسیس و سازمانی جمنا سرتیپ ذوالقدر قائم مقام سابق فرمانده کل سپاه و نماینده کنونی سپاه رد قوه قضائیه است که گفته می شود دادگاه های سیاسی از انتخابات 88 تاکنون زیر مجموعه ایست که ذوالقدر آن را رهبری می کند. پیک نت) علتش هم بی دقتی و کم دقتی دوستان بود. مثلا در یک منطقه کوچک ۱۰ نفر را به عنوان عضو شورای جمنا انتخاب می کردند که یکی از آنها بازنشسته سپاه بود. حال آنکه تعداد بازنشسته های سپاه در بدنه جمنا شاید دو درصد نبودند اما چون پررنگ هستند، افکارعمومی فکر می کند اصلا بساط و مغازه و دکان همه اش دست آنهاست. این یکی از اشکالات جدی جمنا بود.

من می خواهم بگویم هم بعضا به دلیل مواضعی که ما داریم، یعنی سپاه را هم بخواهیم ریز شویم، ممکن است سپاه ۱۰ کار خوب کند، دو تا کار اشتباه هم انجام دهد. یک عده آن دو کار اشتباه را عَلَم می کنند اما ما اصولگراها روی آن ۱۰ کار سینه می زنیم و طبیعی است که به این دلیل ما یکسری آرای مان را در افکارعمومی از دست می دهیم. معمولا نزد افکارعمومی نقد کردن ها، مخصوصا نقد قدرت بیشتر جذاب است تا دفاع از قدرت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 دی

 
 

اشتراک گذاری: