منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 7 آذر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

رئیس جمهور اوکرائین که حدس زده می شود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که بزودی برگزار می شود بازنده بزرگ خواهد بود، پس از ایجاد یک تنش نظامی - دریائی با نیروی دریائی روسیه، برای دو ماه (تا پایان انتخابات) در کشور حکومت نظامی اعلام کرد! او از آن تنش دریائی بدنبال همین اقدام بود و در نخستین گزارش که پیک نت در باره آن تنش نظامی منتشر کرد نیز روی همین نکته تاکید شد. در آن گزارش نوشتیم:

«سه شناور نیروی دریایی اوکرائینی در یک اقدام تحریک آمیز از جنوبِ شبهه جزیرۀ کریمه به سمت تنگۀ "چِرکینسکی" و آبهای مرزی  روسیه حرکت کردند و علیرغم اخطارهای حافظان مرزهای آبی روسیه به مانورهای تحریک آمیز ادامه دادند. این شناورها توسط نیروی دریائی روسیه متوقف شد که در جریان این عملیات چند تن از نظامیان اوکرائینی مجروح شدند. سپس ارتش اوکرائین دو شناور نظامی را به منطقه روانه کرد که نیروی هوایی روسیه این دو  شناور جنگی اوکرائین را ناچار به بازگشت به قرارگاههای خود کردند. 

اهمیت این رویداد که رسانه های غربی نیز آن را بلافاصله بازتاب دادند در آنست که بزودی در اوکرائین انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و طبق آمارهای حاصل از نظرسنجی ها شانش رئیس جمهور کنونی اوکرائین "پاراشنگو" برای پیروزی در این انتخابات بسیار کم است و به همین دلیل او دست به این نوع اقدامات نظامی زده تا بلکه به بهانه شرایط جنگی میان اوکرائین و روسیه بتواند شانس خود را بیشتر کند. از سوی دیگر، اجلاس جی 20 تا چند روز دیگر در آرژانتین برپا می شود. اجلاسی که گفته می شود پوتین و ترامپ در آن با یکدیگر مذاکره خواهند کرد و به همین دلیل حدس زده می شود از جمله انگیزه های رئیس جمهور اکرائین برای ایجاد تنش های نظامی با روسیه تاثیر گذاری روی این مذاکرات نیز باشد.»

 

دیدار بن سلمان با اردوغان

http://www.entekhab.ir/fa/news/443243

استقبال رئیس جمهور مصر از محمد بن سلمان

http://www.entekhab.ir/fa/news/443214/

تعطیلی کارخانه های جنرال موتورز

http://www.entekhab.ir/fa/news/443289/

ماساژ چاقو در تایوان / تصاویر

http://www.entekhab.ir/fa/news/443285/

پوتین از طریق مرکل به اوکراین اخطار داد

http://www.entekhab.ir/fa/news/443291/

بررسی روند صلح در افغانستان در دیدار ظریف با عبدالله عبدالله

https://www.isna.ir/news/97090602630/

رییس جمهور اوکراین فرمان حکومت نظامی صادر کرد

http://aftabnews.ir/fa/news/559007/

روسیه ناوها و دریانوردان اوکراینی را آزاد کرد

http://aftabnews.ir/fa/news/559044/

9 وزیر کابینه سوریه تغییر کرد

http://aftabnews.ir/fa/news/559024-

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: