ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"سالومه" رئیس جمهور گرجستان شد!

 
 
 
 
 

 

در گرجستان انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد و در دور دوم خانم "سالومه سُهرابشیویلی" با نزدیک به 60% آراء به پیروزی رسید. پیروزی او شاید ضربه ای باشد به سیاست های امریکا و آلمان در گرجستان، زیرا گفته می شود وی دارای سیاستی مستقل است، گرچه با حمایت حزب حاکم "آرزوی گرجستان"  به پیروزی رسید.

رقیب او در این انتخابات بنام "گیرگُل واشادزه" بود که از سوی حامیانِ "میخائیل ساآکاشویلی" که با انقلاب رنگی گرجستان در سال 2003 می خواست قدرت مطلقه را بدست بگیرد.

ساکاشویلی که پس از ناکامی در انقلاب رنگی به اوکرائین گریخته بود و در آنجا نیز می خواست علیه رئیس جمهور اوکرائین کودتا کند اما غرب حمایت نکرد و سرانجام نیز اخراج شد اکنون در هلند زندگی می کند. گفته می شود رئیس جمهور جدید گرجستان بر خلاف اسلاف خود دارای گرایشات ملی است.

ساکاشیویلی بعد از متواری شدن از گرجستان به ایالات متحده و از آنجا به اوکرائین اعزام و از سوی پاراشنکو فرماندار شهر بندری اُدسا شده و ملیت اوکرائینی  گرفت اما ماه عسل پاراشنکو ( رئیس جمهور کنونی اوکرائین) و ساآکاشیویلی علیرغم تمام تلاشهای ایالات متحده بدلیل تلاش ساآکاشیویلی برای کنار زدنِ پاراشنکو در اوکرائین با تکیه بر لابی های پرقدرتِ خود در ایالات متحده ، پایان یافت و بعد از کشاکش های فراوان ساآکاشیویلی دستگیر و از اوکرائین اخراج شد.

دولت هلند نیز ظرف کمتر از نیم ساعت به ساآکاشیویلی " اجازۀ اقامت" در آن کشور را صادر کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: