سرمقاله 671

بحث درباره بحران را

باید برُد به سمت تغییر سیاست‌ها

 

شواهد و نشانه ها چه می گویند

مردم ایران باید در

انتظار حوادث بزرگ باشند؟

(پیک هفته ۱۰۹) 15 آذر  1397 برابر با 6 دسامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) خبر "آیا مردم ایران باید در انتظار حوادث بزرگ باشند؟" بود که تا ساعت 11 شب چهارشنبه به وقت ایران، روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 19 هزار و 200 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


13-14 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


13-14 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


13-14 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


13-14 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


13-14 آذر

منتخب اخبار ورزشی


13-14 آذر

منتخب اخبار اقتصادی



روحانی خطاب به دانشجویان در سمنان

مجوز تظاهرات کودتائی

دیماه 96 مشهد را چه کسی داد؟

روحانی برای مراسم روز دانشجو، امسال به جای دانشگاه تهران به سمنان رفت و  در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان شرکت کرد و طی سخنانی که خلاصه آن را می خوانید گفت:

شما سئوال کنید که چه کسانی مجوز مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی و خصولتی را صادر کردند. در چه زمانی بود که مالباختگان این مؤسسات اعتباری به خیابان آمدند؟ چه کسی باعث شد که مردم آن همه زجر ببینند و چه کسانی مال مردم را تاراج کردند و ظلم کردند. وقتی دولت یازدهم خواست مقابل آنها بایستد، در مقابل دولت قرار گرفتند و نامه 90 امضایی فرستادند که به اینها دست نزنید. متأسفانه مجبور شدیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از خزانه به مالباختگان این موسسات پرداخت کنیم که این مبلغ به معنای 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی است. همچنین چه کسانی و با چه مجوزی در سال 96 (تظاهرات کودتائی 7 دیماه در مشهد به رهبری علم الهدا و رئیسی) به خیابان آمدند و شعار دادند و ناآرامی‌های مضر برای منافع ملی ایجاد کردند که البته همه اینها آشکار است.

شما می‌گویید چرا به آمریکا اعتماد کردید؟ چه کسی اعتماد کرده است؟ مگر ما در برابر کسی که مذاکره می‌کند حتماً باید اعتماد داشته باشیم؟ مگر به صدام اعتماد داشتیم که بعد جنگ با او مذاکره کردیم؟ در دوران امام راحل وزیر خارجه وقت دو سال تمام با عراق مذاکره کرد. مگر ما در آن دوره به صدام اعتماد داشتیم که مذاکره کردیم؟ مذاکره با امریکا به اتفاق همه مسئولین، اعم از دولت، ‌رهبری، مجلس و شورای نگهبان انجام شد و همه با هم این کار را کردیم و بسیار هم کار درستی بوده است.

فعلاً بحث فاتف نداریم. آنچه امروز داریم 4 لایحه در مورد پولشویی و تروریسم مالی است. روسای قوا به اتفاق لوایح ۴ گانه مرتبط را تایید کرده اند؛ راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال و اف ای تی اف خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانکهای جهانی است.

نباید اجازه دهیم جنجال بیهوده در مورد این لوایح راه بیفتد ما به تصویب این لوایح 4 گانه نیاز داریم. باید با پولشویی مبارزه کنیم و راه آن شفافیت است. ‌ده‌ها بانک دنیا از کشورهای دوست که با آنها تعامل داریم، به ما اعلام کرده اند که اگر در اف‌ ای ‌تی ‌اف عضو نباشید، نمی‌توانیم همکاری کنیم. (بقیه در صفحه داخلی)


این تابلوی تمام قد فدائیان اسلام است


خطر تکرار احمدی نژاد در کجاست؟

سیاست هائی را بشناسیم

که احمدی نژاد محصول آن بود!


مرور مطبوعات 14 آذر

شورای شهر شیراز

ظرفیت شورای شهر یزد را دارد؟


گزارش رسیمی پلیس فتا

جرائم اصلی اینترنتی

در فضای مجازی ایران


راه توده 671 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 671 (پنجشنبه 15 آذر)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به کج راهه ای دارد که در بحث های دانشگاهی و علمی در باره بحران کنونی و همه جانبه جمهوری اسلامی در جریان است. مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 در این شماره راه توده رسیده است به دستگیری های پس از کودتای 28 مرداد و یورش به احزاب و مطبوعات. در تحلیل اخبار پس از کودتا مقاله ای مستقل بعنوان تفسیرخبرها نیز منتشر شده است که می خوانید. از دیگر مقالات این شماره:

نشانه های شکاف و اختلاف در صفوف سپاه و اصولگرایان، سیاست ها و زمینه هائی که احمدی نژاد محصول آن بود، تظاهرات کارگران هفت تپه و خوزستان نتایج فرمان رهبر برای خصوصی سازی هاست.

همچنین ترجمه هائی از مطبوعات می خوانید با عناوین:

آلمان ناگزیر  به رابطه اقتصادی با روسیه است، دلارهای امریکا در خود آن کشور شسته و نشسته خورده می شود،  عقب نشینی دولت فرانسه در برابر جنبش جلیقه زردها، اوکراین در کانون ایجاد تنش میان غرب و روسیه، کارنامه جورج بوش که این هفته در 95 سالگی فوت کرد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


تفاوت دوران رضاشاه با اکنون

طلبه ها از ترس مردم

 لباس روحانیت نمی پوشند


عنوان اول پیک نت 14 آذر

حکومت و مردم معترض

در فرانسه و در ایران

حریق و تخریب، بخش انحرافی تظاهرات اعتراضی مردم فرانسه نسبت به افزایش غیر مستقیم مالیات ها (گرانی) و افزایش قیمت بنزین بود. تظاهرات علیرغم آن که به خشونت نیز آلوده شد، رهبری دارد و نمی توان آن را شورش کور مردم معرفی کرد.  چنان که جمهوری اسلامی تبلیغ می کند. به همین دلیل دولت فرانسه میداند با چه کسانی باید مذاکره کند و از کسانی برای مذاکره دعوت کند، درست خلاف جمهوری اسلامی که وقتی با شورش و تظاهرات اعتراضی روبرو می شود نمیداند با چه کسی بعنوان سخنگوی شورش و اعتراض و اعتصاب و تظاهرات باید گفتگو کند و به تفاهم برسد، زیرا اساسا معتقد به تفاهم نیست، بلکه معتقد به زندان و اعتراف گیری و چماق است و اجازه تشکل و سازماندهی به هیچ نهاد صنفی و کارگری و روشنفکری و ... نداده و نمیدهد. همه احزابی هم که در 30 سال گذشته تشکیل شده اند احزابی منشعب از حکومت اند و به همین دلیل پایگاهی در میان طبقات و اقشار جامعه ندارند. همین است که دولت در فرانسه، علیرغم شعار تظاهر کنندگان برای کنار رفتن و مجلس علیرغم آن که مردم معترض بصورت سمبلیک در آن "گل" و "سیما" گرفتند با رهبران معترضان برای رسیدن به تفاهم گفتگو می کند اما در جمهوری اسلامی در هر تظاهرات صنفی و کارگری عده ای را دستگیر و زندانی می کنند و از تفاهم خبری نیست! نمونه آخر، همین تظاهرات کارگران هفت تپه و تظاهرات کارگران خوزستان.

روز گذشته خیابان های فرانسه تا حدود زیادی آرام بود زیرا معترضان منتظر نتیجه مذاکرات و پیشنهادهای دولت برای عقب نشینی اند. دولت گفته که طرح مالیات را 6 ماه به عقب می اندازد و گرانی بنزین نیز فعلا منتفی است اما معترضان خواهان لغو کامل طرح هستند و امیدشان تغییر دولت. کسی را به اتهام شعار علیه دولت و یا سیمان گرفتن در مجلس به زندان برای شکنجه و اعتراف گیری نبرده اند و این همان تفاوتی است که جمهوری اسلامی نه می خواهد و نه می تواند زیر بار درک آن برود.

فیلم گل و سیمان گرفتن یکی از درهای ورودی پارلمان فرانسه توسط معترضان حمایت نکردن مجلس از مردم را ببینید!


از 56 میلیون کاربر اینترنت درایران

20 میلیون جوان و نوجوان

کاربر اینستاگرام و تلگرام اند


نظام در چنگال شبکه های سلطان ساز

اعدام سلطان سکه

راه حل تکراری و بی نتیجه


بجای شرکت در کنفرانس خبری

تقلید رئیس قوه قضائیه از رهبر، برای سخنرانی


عنوان اول پیک نت 13 آذر

70 درصد اختیار اداره کشور جای دیگر است!


اینترنت فلج و تلگرام فیلتراست اما فریاد اعتراض باقی

دیروز ماهواره بهانه بود

و امروز "تلگرام"، فردا؟


اعتراض به گرانی، دلیل

جنبش جلیقه زردهای فرانسه

ترجمه و تدوین آذرنگ


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران