ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی خطاب به دانشجویان در سمنان

مجوز تظاهرات کودتائی

دیماه 96 مشهد را چه کسی داد؟

 
 
 
 

 

روحانی برای مراسم روز دانشجو، امسال به جای دانشگاه تهران به سمنان رفت و  در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان شرکت کرد و طی سخنانی که خلاصه آن را می خوانید گفت:

شما سئوال کنید که چه کسانی مجوز مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی و خصولتی را صادر کردند. در چه زمانی بود که مالباختگان این مؤسسات اعتباری به خیابان آمدند؟ چه کسی باعث شد که مردم آن همه زجر ببینند و چه کسانی مال مردم را تاراج کردند و ظلم کردند. وقتی دولت یازدهم خواست مقابل آنها بایستد، در مقابل دولت قرار گرفتند و نامه 90 امضایی فرستادند که به اینها دست نزنید. متأسفانه مجبور شدیم ۳۰ هزار میلیارد تومان از خزانه به مالباختگان این موسسات پرداخت کنیم که این مبلغ به معنای 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی است. همچنین چه کسانی و با چه مجوزی در سال 96 (تظاهرات کودتائی 7 دیماه در مشهد به رهبری علم الهدا و رئیسی) به خیابان آمدند و شعار دادند و ناآرامی‌های مضر برای منافع ملی ایجاد کردند که البته همه اینها آشکار است.

شما می‌گویید چرا به آمریکا اعتماد کردید؟ چه کسی اعتماد کرده است؟ مگر ما در برابر کسی که مذاکره می‌کند حتماً باید اعتماد داشته باشیم؟ مگر به صدام اعتماد داشتیم که بعد جنگ با او مذاکره کردیم؟ در دوران امام راحل وزیر خارجه وقت دو سال تمام با عراق مذاکره کرد. مگر ما در آن دوره به صدام اعتماد داشتیم که مذاکره کردیم؟ مذاکره با امریکا به اتفاق همه مسئولین، اعم از دولت، ‌رهبری، مجلس و شورای نگهبان انجام شد و همه با هم این کار را کردیم و بسیار هم کار درستی بوده است.

فعلاً بحث فاتف نداریم. آنچه امروز داریم 4 لایحه در مورد پولشویی و تروریسم مالی است. روسای قوا به اتفاق لوایح ۴ گانه مرتبط را تایید کرده اند؛ راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال و اف ای تی اف خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانکهای جهانی است.

نباید اجازه دهیم جنجال بیهوده در مورد این لوایح راه بیفتد ما به تصویب این لوایح 4 گانه نیاز داریم. باید با پولشویی مبارزه کنیم و راه آن شفافیت است. ‌ده‌ها بانک دنیا از کشورهای دوست که با آنها تعامل داریم، به ما اعلام کرده اند که اگر در اف‌ ای ‌تی ‌اف عضو نباشید، نمی‌توانیم همکاری کنیم. (بقیه در صفحه داخلی)

 

در مورد دانشجویان هم من به دکتر غلامی وزیر علوم که اینجا حضور دارند، بارها گفته‌ام روبروی زندانی کردن دانشجو به بهانه های سیاسی بایستد.

شما البته باید دولت و قدرت را در کشور نقد کنید زیرا قدرت اگر نقد نشود، فسادآفرین است. همه باید انتقاد و نقد را بپذیریم. اما بهتر است نقدتان بدون پیشنهاد نباشد. راه‌حل پیشنهاد بدهید.

در سال 2017 در میان 25 کشور پیشرفته دنیا از نظر سرعت رشد علمی مقام اول را کسب کرده‌ایم و این موفقیت دانشگاه است.

در این دولت برای اولین بار در برداشت گاز پارس جنوبی از قطری‌ها پیشی گرفته‌ایم . از  مخازن مشترک نفتی ایران و عراق  در گذشته 70 هزار بشکه بود، اما امروز 300 هزار بشکه برداشت می‌کنیم .

این فضای مجازی در اختیار مردم، نتیجه ایستادگی دولت بر شفافیت است.قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب است، اگر به همه آن عمل شود مشکلات هم حل می شود و رئیس جمهور باید بتواند در برابر تخلف از قانون اساسی تذکر دهد.

در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی؛ قانون اساسی مسیر همه پرسی از مردم را پیش رو گذاشته است. می توان مسایل اختلافی موضوع را به رأی عمومی بگذاریم. البته باید مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: