ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 آذر

کلمات و اشارات رهبر

اشاره به وقوع جنگ دارد؟

 
 
 
 

 

نه تنها مردم، بلکه سران سه قوه هم نمی دانند در دیدارهای رهبر با فرماندهان سپاه و ارتش چه می گذرد و چه تصمیماتی گرفته می شود. صحبت از دیدارهای نوبتی و غیر نوبتی فرماندهان با رهبر است و نه جلسات تشریفاتی با نظامی ها که رهبر برایشان سخنرانی می کند!

به همین دلیل، تنها از میان برخی کلمات و اشارات رهبر که به فاصله 24 ساعت فرماندهان سپاه هم آن را مثل طوطی تکرار می کنند و پس از آن نوبت امام جمعه  ها می رسد باید حدس زد کدام قرار و مدارهای نظامی گذاشته می شود و قرار است چه حوادثی روی بدهد. بحث نه بر سر بودجه نظامی در ردیف بودجه دولت و یا بودجه های محرمانه، بلکه بر سر تصمیمات نظامی است. برای مثال شاید به یاد داشته باشید که قریب دو سال پیش رهبر این جمله کوتاه و دم بریده را در دیدار رسمی با فرماندهان سپاه از دهانش بیرون پرید که "مانورهای نظامی باید در میدان واقعی باشد!". بعدها معلوم شد که منظور از این میدان واقعی همان میدان های جنگ سوریه بود که بحث ما درستی یا نادرستی حضور نظامی در سوریه نیست، بلکه بی خبر بودن مردم وتصمیمات از روی سر مردم و حتی سران سه قوه در بیت رهبری است!

در ادامه همین ماجرا، این جمله 5 روز پیش رهبر در دیدار با فرماندهان ارتش که "در اقیانوس ها باید حضور داشت"، روز گذشته در این خبری که معاون فرمانده نیروی دریائی اعلام کرد تحقق یافت. او گفت " نیروی دریایی رزمایشی نظامی را در محدوده سواحل مکران تا مدار 10 درجه اقیانوس هند برگزار می کند. این رزمایش در محدوده آب های ایران و آب های آزاد برگزار می شود."

این خبر را می توان در کنار خبر حضور ناوگان اتمی امریکا، با هواپیماهای قادر به حمل کلاهک اتمی در خلیج قرار داد تا در صورت وقوع حوادث غافلگیر نشد! نگرانی نه از آمادگی نظامی در برابر تعرض احتمالی امریکا و یا هر قدرت خارجی دیگر که ضروری نیز هست، بلکه از نداشتن ظرفیت مانورهای سیاسی برای جلوگیری از جنگ است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 آذر

 
 

اشتراک گذاری: