ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 آذر

10 هزار امام زاده

در ایران چه می کرده اند؟

 
 
 
 
 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خطاب به مردم و مسئولان اوقات گفته است: به دنبال شجره نامه امام زاده‌ها نباشید و به قول مقام معظم رهبری به همه امام‌زاده‌ها ارادت داشته باشید.

ظاهرا این نقل قول مربوط به دیدار رهبر با اوقاف چی ها و متولی های امام زاده ها باید باشد. والا رهبر که با نمایندگان منتخب کارگران و یا اعضای کانون نویسندگان و یا نمایندگان فرهنگیان و معلمان و پرستاران و روزنامه نگاران که دیدار نمی کند!

روی دیگر سخن مدیرکل اوقاف پاسخ به این پرسش رو به گسترش مردم است که قبر این همه امام زاده چگونه در جمهوری اسلامی پیدا شده و اساسا مگر چند امام در ایران بوده که این همه امام زاده از خود باقی گذاشته؟ و تقریبا همه هم مرد! شجره نامه این امام زاده ها کجاست؟

اکنون در جمهوری اسلامی 8 هزار امام زاده ثبت شده و چند هزار هم امام زاده ثبت نشده دایر است و متولی دارد. درحالیکه تا پیش از انقلاب فقط 1500 امام زاده در ایران ثبت شده بود. یعنی بطور میانگین هر سال‌ 300 امامزاده جدید در ایران کشف و ثبت شده است. دکان پر رونقی برای جمع کردن پول مردم ساده و باورمند ونیازمند که اغلب به در و درخت و دیوار این امام زاده ها برای نجات از بیماری و بیکاری دخیل می بندند و پول نذر می کنند. پولی که یکجائی شسته می شود و در اختیار نهادهائی گذاشته می شود که نامشان اعلام نمی شود و یا صرف عملیاتی می شود که مردم از آن بی خبرند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 آذر

 
 

اشتراک گذاری: